Odnośniki

Fotokod z linkiem do niniejszej strony

Fotokod

Wyszukiwarka

Wyszukiwarka
-- w całym serwisie

Menu

Ważne strony

Newsletter

Newsletter
Chcesz otrzymywać informacje na temat Biuletynu? Zapisz się!

Nawigacja

Treść strony

Udzielanie pozwolenia zintegrowanego

 

Osoba odpowiedzialna:
Magdalena Kogut - inspektor w Wydziale Ochrony  Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
Anna Stańczyk - podinspektor W Wydziale Ochrony  Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
telefon:   46 830 09 21, 46 830 09 27, 46 830 00 96
e-mail:    magdalena.kogut@powiatlowicki.pl
             anna.stanczyk@powiatlowicki.pl
pokój nr 2(parter)

Sposób załatwienia sprawy:

  1. Wymagane dokumenty:

    1. wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego, spełniający wymagania art. 184 ust. 2, ust. 5 art. 208 ust.1, ust. 2, ust. 3, ust. 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 r., poz. 1232, z późn. zm.), podpisany przez prowadzącego instalację lub pełnomocnika; pełnomocnik, stosownie do art. 33 § 3 Kpa, dołącza oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa; wniosek przedkłada się w dwóch egzemplarzach wraz z wersją elektroniczną,

    2. jeżeli wniosek, o którym mowa w art. 184 ust. 1 ustawy Prawo ochrony środowiska, dotyczy instalacji nowo uruchamianych lub w sposób istotny zmienianych, powinien on zawierać informacje o spełnieniu wymogów, o których mowa w art. 143 ustawy Prawo ochrony środowiska,

    3. kopia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r., poz. 1235, z późn. zm.), wraz z kopią załączników, o ile taka decyzja była wymagana, albo kopię takiej decyzji, jeżeli została wydana, w przypadku o którym mowa w art. 184 ust. 3 ustawy Prawo ochrony środowiska,

    4. kopia programu zapobiegania awariom, o którym mowa w art. 251 ustawy Prawo ochrony środowiska, lub kopia raportu o bezpieczeństwie, o którym mowa w art. 253 ustawy Prawo ochrony środowiska, jeżeli były opracowane,

    5. w przypadku, o którym mowa w art. 135 ust. 6 ustawy Prawo ochrony środowiska, jeżeli prowadzący instalację ubiega się o uzyskanie pozwolenia zintegrowanego pomimo niedotrzymywania dopuszczalnych poziomów hałasu poza terenem zakładu, wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego zawiera dodatkowo informacje, że konieczne jest utworzenie obszaru ograniczonego użytkowania i określenie granic takiego obszaru, ograniczeń w zakresie przeznaczenia terenu, wymagań technicznych dotyczących budynków oraz sposobów korzystania z terenów; w tym przypadku nie jest wymagane sporządzenie przeglądu ekologicznego,

    6. do wniosku, o którym mowa w pkt 5 dołącza się także poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej z zaznaczonym przebiegiem granic obszaru, na którym konieczne jest utworzenie obszaru ograniczonego użytkowania,

    7. dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną,

    8. streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym,

    9. dowód uiszczenia należnej opłaty rejestracyjnej,

    10. dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.

  2. Miejsce składania dokumentów: Kancelaria, ul. Stanisławskiego 30, Łowicz, w godzinach: poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek 8.00-16.00, środa 8.00-17.00
     
  3. Opłaty: 

    - wysokość opłaty rejestracyjnej zależy od rodzaju i skali przedsięwzięcia, nie może
      być jednak wyższa niż 12 000 zł; dane niezbędne do obliczenia wysokości ww. opłaty
      zawiera rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie
      wysokości opłat rejestracyjnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1183); opłatę rejestracyjną 
      wnosi się również w przypadku zmiany pozwolenia zintegrowanego w związku z
      dokonaniem istotnych zmian w instalacji objętej tym pozwoleniem; opłata ta wynosi
      50% opłaty rejestracyjnej, która byłaby wymagana w przypadku wniosku o wydanie
      pozwolenia zintegrowanego dla tej instalacji,
    - zapłaty opłaty rejestracyjnej należy dokonać na rachunek bankowy Narodowego
      Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ( numer konta dostępny na
      stronie internetowej NFOŚiGW),
    - za wydanie pozwolenia zintegrowanego 2011 zł lub 506 zł dla podmiotów
      prowadzących działalność wytwórczą w rolnictwie, mikroprzedsiębiorców oraz małych
      i średnich przedsiębiorców,
    - za pełnomocnictwo - 17 zł,
    płatne na konto Urzędu Miasta w Łowiczu (aktualny nr konta dostępny na stronie internetowej UM w Łowiczu)

  4. Termin załatwienia sprawy:
    W ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
     
  5. Tryb odwoławczy: Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
    w Skierniewicach, za pośrednictwem Starosty Łowickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie
     
  6. Dodatkowe informacje: brak.

Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 672; poz. 831,
    poz. 903, poz. 1250, poz. 1427, poz. 1933, poz. 1991, poz. 2255 i poz. 2260).
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć
    mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397, z późn. zm.),
3. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie rodzajów
    instalacji mogących powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów
    przyrodniczych albo środowiska jako całości (Dz. U. z 2014 r., poz.1169).

 

Formularz do pobrania : brak

  • opublikował: Adriana Drzewiecka
    data publikacji: 2015-10-30 10:10
  • zmodyfikował: Adriana Drzewiecka
    ostatnia modyfikacja: 2017-01-16 12:27

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 685
Ostatnia aktualizacja obecnej strony: 2017-01-16 12:27

Starostwo Powiatowe w Łowiczu

ul. Stanisławskiego 30
99-400 Łowicz

NIP: 8341547057
REGON: 750147610
 

Dane kontaktowe

tel: +48 46 8375902
fax: +48 46 8375015

e-mail: starostwo@powiatlowicki.pl

Adres skrytki ePUAP: /2u86g2tsmx/SkrytkaESP

Godziny urzędowania

poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek:  8 – 16
środa: 8 - 17

Odnośniki

Chmura tagów

Metryka strony BIP

Licznik odwiedzin strony BIP: 4198979
Ostatnia aktualizacja strony BIP: 2017-05-26 14:50

Stopka strony

Projekt i wykonanie: extranet.pl