BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>STAROSTWA POWIATOWEGO W ŁOWICZU

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ STAROSTWA POWIATOWEGO W ŁOWICZU

  • Jak załatwić sprawę w urzędzie »
  • Wydział Geodezji, Kartografii i Nieruchomości »
  • Zwrot wywłaszczonej nieruchomości »

Wymagane dokumenty:

wniosek o zwrot nieruchomości (wniosek powinien być złożony przez osoby wywłaszczone lub ich spadkobierców),
jeśli wniosek składają spadkobiercy wywłaszczonego – komplet dokumentów wykazujących następstwo prawne po wywłaszczonym w tym postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku, akty poświadczenia dziedziczenia oraz dokumenty wskazujące na zmianę nazwiska),
decyzja wywłaszczeniowa lub inny dokument na podstawie którego przeszła własność nieruchomości oraz inne dokumenty dot. wywłaszczenia,
pełnomocnictwo – jeżeli wniosek jest wnoszony przez pełnomocnika.

Sposób załatwienia sprawy:

wniosek o zwrot nieruchomości wraz z załącznikami należy złożyć w Kancelarii Starostwa Powiatowego w Łowiczu (lub przysłać pocztą),
organ prowadzący sprawę weryfikuje dokumenty załączone do wniosku oraz zbiera niezbędny materiał dowodowy,
organ prowadzący sprawę wydaje decyzję administracyjną w przedmiocie zwrotu nieruchomości oraz w przedmiocie ewentualnego zwrotu zwaloryzowanego odszkodowania bądź też nieruchomości zamiennej.

Opłaty:

brak

Czas załatwienia sprawy:

w zależności od stopnia skomplikowania sprawy

Tryb odwoławczy:

Wojewoda Łódzki

Podstawa prawna:

ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami 

  • opublikował: Zbigniew Rybus
    data publikacji: 2018-08-28 12:26
fotokod
Stronę wygenerowano: 2023-02-02 12:19:35
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net