BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>STAROSTWA POWIATOWEGO W ŁOWICZU

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ STAROSTWA POWIATOWEGO W ŁOWICZU

  • Starostwo Powiatowe »
  • Wydziały, Biura, Samodzielne Stanowiska »
  • Wydział Organizacyjny »

WYDZIAŁ ORGANIZACYJNY

ul. Stanisławskiego 30, 99-400 Łowicz
e-mail: starostwo@powiatlowicki.pl

Sekretariat
Magdalena Stychlerz, tel.: 46 811 53 00, e-mail: sekretariat@powiatlowicki.pl, pokój nr 101 (I piętro) 

Zastępca dyrektora
Jarosław Burzykowski, tel.: 46 811 53 32, e-mail: jaroslaw.burzykowski@powiatlowicki.pl, pokój nr 117 (I piętro)

Biuro Rady 
e-mail: biurorady@powiatlowicki.pl, pokój nr 103 (I piętro)
Beata Prus-Miterka, tel.: 46 811 53 05, e-mail: beata.prus.miterka@powiatlowicki.pl
Wioleta Kwasek, tel.:46 811 53 04, e-mail: wioleta.kwasek@powiatlowicki.pl

Biuro rzeczy znalezionych
Jarosław Burzykowski, tel.: 46 811 53 32, e-mail: jaroslaw.burzykowski@powiatlowicki.pl, pokój nr 117 (I piętro)

Kadry
Anna Papuga, tel. 46 811 53 07 email: anna.papuga@powiatlowicki.pl 

Informatyk
pokój nr 18
Andrzej Zabost, e-mail: andrzej.zabost@powiatlowicki.pl,

Archiwum Zakładowe Starostwa Powiatowego
Elżbieta Cholewska, tel.: 46 811 53 38, e-mail: elzbieta.cholewska@powiatlowicki.pl, pokój nr 11

Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy w szczególności:

do Biura Rady Powiatu należy w szczególności zapewnienie właściwej obsługi organizacyjno-technicznej organów powiatu i komisji stałych Rady, w tym.

  1. protokołowanie sesji Rady, posiedzeń Zarządu i komisji stałych Rady,
  2. prowadzenie rejestrów uchwał Rady i Zarządu;
  3. udostępnianie aktów normatywnych organów Powiatu oraz ich bieżąca publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej;
  4. przesyłanie uchwał Rady i Zarządu organom nadzoru i kontroli,
  5. przesyłanie do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego aktów prawnych oraz innych dokumentów;
  6.  koordynowanie spraw związanych z udzielaniem odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych;
  7. wykonywanie czynności związanych ze składaniem oświadczeń majątkowych radnych oraz prowadzenie zbioru tych oświadczeń, w tym przekazywanie ich do urzędu skarbowego i publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej;
  8. prowadzenie spraw związanych ze składaniem oświadczeń majątkowych członków Zarządu, pracowników Starostwa, kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych i innych osób wydających decyzje w imieniu Starosty oraz prowadzenie zbioru tych oświadczeń, w tym przekazywanie ich do urzędu skarbowego i publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej;
  9. prowadzenie rejestru skarg i wniosków skierowanych do Rady oraz korespondencji z tym związanej;
  10. prowadzenie spraw związanych z wyborami powszechnymi i referendami;
  11. obsługa administracyjno-techniczna Młodzieżowej Rady Powiatu Łowickiego.

do pozostałych stanowisk:

  1. prowadzenie spraw związanych z naborem na wolne stanowiska urzędnicze w Starostwie;
  2. prowadzenie spraw kadrowych i osobowych pracowników starostwa;
  3. prowadzenie spraw związanych ze służbą przygotowawczą;
  4. prowadzenie spraw, w tym rejestru, upoważnień, pełnomocnictw i powierzeń dla pracowników Starostwa w zakresie załatwiania spraw i wydawania decyzji w imieniu Starosty;
  5. współdziałanie z powiatowymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie związanym z wykonywaniem przez Starostę czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec kierowników tych jednostek,
  6. prowadzenie spraw związanych z organizacją szkoleń i kształcenia pracowników,w tym rejestru szkoleń;
  7. kontrola dyscypliny pracy;
  8. prowadzenie rejestru delegacji pracowników Starostwa,
  9. prowadzenie spraw socjalnych pracowników, emerytów i rencistów,
  10. realizowanie spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;
  11. realizowanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
    1. przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
    2. prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
    3. przechowywanie akt,
    4. nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej;
  12. prowadzenie archiwum zakładowego;
  13. prowadzenie książki kontroli zewnętrznych Starostwa oraz koordynowanie spraw związanych z tymi kontrolami, w tym przechowywanie akt kontroli;
  14. nadzorowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków obywateli wpływających do Starostwa, w tym prowadzenie ich rejestru;
  15. pro wadzenie rejestru zarządzeń Starosty i ich bieżąca publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej;
  16. prowadzenie prenumeraty oraz rozdział prasy i wydawnictw fachowych;
  17. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o fundacjach oraz związanych z nadzorem nad działalnością stowarzyszeń, wynikających z Prawa o stowarzyszeniach, w tym prowadzenie ewidencji fundacji i stowarzyszeń działających na obszarze Powiatu;
  18. prowadzenie centralnego rejestru umów i porozumień;
  19. administrowanie budynkami Starostwa, w tym zapewnianie terminowego wykonywania ich przeglądów;
  20. zabezpieczenie i ochrona mienia;
  21. prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Powiatu;
  22. planowanie i organizacja zakupów towarów i usług niezbędnych do utrzymania i funkcjonowania komórek organizacyjnych Starostwa, w tym środków trwałych, wyposażenia, materiałów biurowych, druków i środków czystości;
  23. gospodarowanie materiałami biurowymi oraz pieczęciami urzędowymi i pieczątkami, w tym prowadzenie ich ewidencji;
  24. dbanie o prawidłowe oznakowanie pomieszczeń w budynkach Starostwa i aktualność tablic informacyjnych;
  25. zapewnienie czystości i estetyki w budynkach i na posesji Starostwa;
  26. prowadzenie biura rzeczy znalezionych;
  27. prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem okresowej inwentaryzacji mienia i bieżącą kontrolą jego stanu oraz prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych i pozostałych środków trwałych (wyposażenia);
  28. koordynowanie spraw wynikających z ustawy o petycjach, w tym prowadzenier ejestru petycji wpływających do Starostwa;
  29. koordynowanie postępowania w sprawach wystąpień wnoszonych do Starostwa przez podmioty wykonujące działalność lobbingową, w tym prowadzenie ewidencji tych wystąpień, sporządzanie rocznej informacji o nich i zamieszczanie jej w Biuletynie Informacji Publicznej;
  30. wdrażanie i nadzór nad systemem informatycznym;
  31. utrzymywanie w pełnej sprawności i ciągłości działania systemu informatycznego;
  32. zapewnienie infrastruktury informatycznej, w tym zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania;
  33. kontrola legalności oprogramowania zainstalowanego w poszczególnych komputerach używanych w Starostwie;
  34. współdziałanie z Inspektorem Ochrony Danych w zakresie ochrony danych osobowych w systemie informatycznym Starostwa;
  35. zabezpieczenie dostępu do systemów informatycznych Starostwa;
  36. opracowywanie instrukcji zarządzania system informatycznym;
  37. rejestracja użytkowników systemów informatycznych i nadawanie im określonych uprawnień;
  38. administrowanie stroną Biuletynu Informacji Publicznej,  ePUAP, e-Doręczenia Starostwa,
  39. zapewnienie obsługi prawnej Starostwa i organów Powiatu, w zakresie m.in.:
    1. opiniowania pod względem prawnym i redakcyjnym projektów aktów prawnych,
    2. opiniowania projektów umów i porozumień,
    3. reprezentowania organów Powiatu przed sądami i innymi organami orzekającymi
  1. gromadzenie i archiwizowanie dokumentacji w postaci gazet i wycinków prasowych;
  2. utrzymywanie nawierzchni dróg, chodników i drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogami;
  3. nadzór nad realizacją zadań w zakresie inżynierii ruchu drogowego;
  4. prowadzenie ewidencji dróg, tuneli, przepustów i drogowych obiektów inżynierskich;
  5. przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych;
  6. wykonywanie bieżącego utrzymania dróg, a w szczególności wykonywanie robót interwencyjnych, utrzymaniowych i zabezpieczających;
  7. kontrolowanie prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymywania znaków i innych urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
  8. przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników;
  9. utrzymywanie w należytym stanie zieleni przydrożnej oraz współpraca z innymi wydziałam Starostwa przy usuwaniu drzew z pasów drogowych;
  10. uzgadnianie przebiegu układu drogowego i organizacji ruchu z innymi wydziałami Starostwa, służbami porządkowymi i innymi zainteresowanymi stronami;
  11. objazdy dróg;
  12. wprowadzanie ograniczeń lub zamykania dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia;
  13. dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego;
  14. przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywania innych zadań na rzecz obronności kraju;
  15. przygotowywanie informacji o drogach powiatowych oraz koordynacja wszelkich robót w ich pasach drogowych;
  16. utrzymanie i zarządzanie kanałami technologicznymi w obrębie dróg powiatowych;
  17. badanie wpływu robót drogowych na bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego;
  18. prowadzenie postępowań dotyczących likwidacji szkód komunikacyjnych;
  19. dokonywanie oględzin wystąpienia szkód komunikacyjnych;
  20. przygotowanie i koordynacja akcji zimowego utrzymania dróg;
  21. gospodarowanie taborem samochodowym, w tym prowadzenie ewidencji i weryfikacji kart drogowych;
  22. utrzymywanie we właściwym stanie środków transportowych i sprzętowych.

Podstawy prawne:

  1. Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 107 z późn. zm.).
  2. Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135).
  3. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1638).
  4. Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 277 z późn. zm.).
  5. Ustawa z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 288).
  6. Rozporządzenie Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30 maja 1996 r. w sprawie przeprowadzenia badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 607).
  7. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 czerwca 2009 r. w sprawie chorób zawodowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1836).
  8. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 1 sierpnia 2002 r. w sprawie sposobu dokumentowania chorób zawodowych i skutków tych chorób (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1542).
  9. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tj. Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650 ze zm.)
  10. Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 257 z późn. zm.).
  11. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy (Dz. U. z 2009 r. Nr 105, poz. 870)
  12. Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 maja 2019 r. w sprawie wzoru protokołu ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy (Dz. U. poz. 1071).
  13. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad oraz trybu uznawania zdarzenia za wypadek w drodze do pracy lub z pracy, sposobu jego dokumentowania, wzoru karty wypadku w drodze do pracy lub z pracy oraz terminu jej sporządzania (tj. Dz. U. z 2013, poz. 924)
  14. Ustawa z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1631 z późn. zm.).
  15. Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1327).
  16. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
  17. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r. Nr 14, poz. 67 z późn. zm.)
  18. Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 246).)
  19. Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 576).
  20. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich (Dz. U. z 2007 r. Nr 249, poz. 1866)
  21. Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 902).
  22. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 10, poz. 68)
  23. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1557 z późn. zm.).
  24. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. poz. 773).
  25. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2014 poz. 1182 ze zm.)
  26. Ustawa z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 632 z późn. zm.).
  27. Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2261).
  28. Ustawa z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 166).
  29. Ustawa z dnia 31 stycznia 1980 r. o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz o pieczęciach państwowych (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 299).
  30. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 1955 r. w sprawie tablic i pieczęci urzędowych (Dz. U. z 1955 r. Nr 47, poz. 316 ze zm.)
  31. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 z późn. zm.).
  32. Ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 501 z późn. zm.).
  33. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.).
  34. Ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 278 z późn. zm.).
  35. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418).
  36. Ustawa z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1799).
  37. Ustawa z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 248 z późn. zm.).
  38. Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 870).
  39. Ustawa z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1524).
  40. Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 z późn. zm.).
  41. Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1488 z późn. zm.).
  42. Ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 87).
  43. Ustawa z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2039 z późn. zm.).
  44. Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1292).

Rejestry i ewidencje prowadzone przez Wydział Organizacyjny:
Rejestr Uchwał Rady Powiatu Łowickiego (dostępny w pokoju nr 103 – Biuro Rady,w godzinach pracy urzędu),
Rejestr Uchwał Zarządu Powiatu Łowickiego (dostępny w pokoju nr 103 – Biuro Rady,w godzinach pracy urzędu),
Rejestr skarg i wniosków rozpatrywanych przez Radę Powiatu Łowickiego (dostępny w pokoju nr 103 – Biuro Rady, w godzinach pracy urzędu),
Rejestr wniosków i interpelacji radnych (dostępny w pokoju nr 103 – Biuro Rady,w godzinach pracy urzędu)
Rejestr wniosków składanych na posiedzenia Zarządu Powiatu Łowickiego (wydziałowy) (dostępny w pokoju nr 103 – Biuro Rady, w godzinach pracy urzędu),
Rejestr Stowarzyszeń (dostępny w pokoju nr 101 – Sekretariat, w godzinach pracy urzędu),
Rejestr Fundacji (dostępny w pokoju nr 101 – Sekretariat, w godzinach pracy urzędu),
Rejestr Zarządzeń Starosty Łowickiego (dostępny w pokoju nr 101 – Sekretariat, w godzinach pracy urzędu),
Ewidencja księgozbioru Starostwa (dostępny w pokoju nr 101 – Sekretariat, w godzinach pracy urzędu),
Centralny rejestr umów (dostępny w pokoju nr 101 - Sekretariat,w godzinach pracy urzędu),
Centralny rejestr porozumień (dostępny w pokoju nr 101 - Sekretariat, w godzinach pracy urzędu),
Rejestr pieczątek i pieczęci (dostępny w pokoju nr 108, w godzinach pracy urzędu),
Ewidencja Biura Rzeczy Znalezionych (dostępny w pokoju nr 108, w godzinach pracy urzędu),
Ewidencja Środków Trwałych (dostępny w pokoju nr 108, w godzinach pracy urzędu),
Księgi Inwentarzowe (dostępne w pokoju nr 108, w godzinach pracy urzędu),
Ewidencja Ilościowa Pozaksięgowa (dostępna w pokoju nr 108, w godzinach pracy urzędu),
Ewidencja osób upoważnionych do dokonywanie zmian treści informacji publicznych udostępnianych na stronach podmiotowych BIP (dostępna w pokoju nr 115,w godzinach pracy urzędu),
Dziennik korespondencyjny (dostępny w pokoju nr 21 – Kancelaria, w godzinach pracy urzędu),
Rejestr korespondencyjny dla dokumentacji o różnych klauzulach niejawności „Poufne”, „Zastrzeżone” (dostępny w pokoju nr 21 – Kancelaria, w godzinach pracy urzędu),
Książka udostępniania dokumentacji w archiwum zakładowym (dostępna w pokoju nr 21 – Kancelaria, w godzinach pracy urzędu),
Rejestr skarg i wniosków (dostępny w pokoju nr 21 – Kancelaria, w godzinach pracy urzędu),
Rejestr przesyłek wychodzących (dostępny w pokoju nr 21 – Kancelaria, w godzinach pracy urzędu),
Ewidencja delegacji służbowych (dostępna w pokoju nr 106 – kadry, w godzinach pracy urzędu),
Ewidencja delegacji służbowych radnych (dostępny w pokoju nr 103 – Biuro Rady,w godzinach pracy urzędu),
Rejestr upoważnień (dostępny w pokoju nr 106 – kadry, w godzinach pracy urzędu).
Ewidencja Wystąpień podmiotów prowadzących działalność lobbingową (dostępna w pokoju nr 21 - Kancelaria, w godzinach pracy urzędu).

Wymienione rejestry i ewidencje prowadzone są w formie papierowej.

Szczegółowy rodzaj i sposób załatwiania spraw w Wydziale Organizacyjnym zawarty jest w zakładce menu przedmiotowego „Jak załatwić sprawę w urzędzie?” w podkategorii „Wydział Organizacyjny”.

  • opublikował: Administrator Systemu
    data publikacji: 2003-08-12 14:48
  • zmodyfikował: Andrzej Zabost
    ostatnia modyfikacja: 2025-05-05 13:34
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-05-09 07:00:22
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net