UDZIELENIE LICENCJI NA WYKONYWANIE KRAJOWEGO TRANSPORTU DROGOWEGO W ZAKRESIE PRZEWOZU OSÓB
Osoby odpowiedzialne:
Renata Fabiszewska, e-mail: renata.fabiszewska@powiatlowicki.pl
Żaneta Pawłowska, e-mail: zaneta.pawlowska@powiatlowicki.pl
telefon: 46 811 53 55; 46 811 53 54
pokój nr 11 parter
Sposób załatwienia sprawy:
1. Wymagane dokumenty:
1) wniosek zawierający:
- oznaczenie przedsiębiorcy, jego adres i siedzibę albo miejsce zamieszkania;
- informację o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) albo numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS), jeżeli są wymagane;
- numer identyfikacji podatkowej (NIP);
- określenie rodzaju i liczby pojazdów samochodowych, które przedsiębiorca będzie wykorzystywał do wykonywania transportu drogowego;
2) załączniki do wniosku:
- Zaświadczenie o niekaralności opatrzone datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku, potwierdzające, że odpowiednio przedsiębiorca osobiście wykonujący przewozy, zatrudnieni przez niego kierowcy oraz osoby niezatrudnione przez przedsiębiorcę, lecz wykonujące osobiście przewóz na jego rzecz, spełniają warunki, o których mowa w art. 5c ust. 1 pkt 4
- Dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań, o których mowa w art. 39a ust. 1 pkt 2-4 tj.:
- posiadanie odpowiedniego uprawnienia do kierowania pojazdem samochodowym, określonego w ustawie z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (prawo jazdy kategorii B),
- orzeczenie lekarskie o braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy (kopia poświadczona za zgodność z oryginałem),
- orzeczenie psychologiczne o braku przeciwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy (kopia poświadczona za zgodność z oryginałem), - Wykaz pojazdów.
- Wykaz kierowców (zaświadczeń o niekaralności)
- Dowód uiszczenia opłaty za udzielenie licencji,
- Oświadczenie dotyczące ochrony danych osobowych.
- Oświadczenie o spełnieniu wymogu dobrej reputacji
2. Miejsce składania dokumentów:
Wydział Komunikacji, ul. Stanisławskiego 28, 99-400 Łowicz, parter, pokój nr 11
3. Opłaty:
Opłata za udzielenie licencji o udzielenie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób zależy od okresu na jaki ma być udzielona licencja i wynosi:
Okres ważności licencji w latach | |||
Od 2 do 15 lat | Powyżej 15 do 30 lat | Powyżej 30 do 50 lat | |
Opłata | 320 zł | 380 zł | 450 zł |
Opłaty można wnosić w Opłatomacie Starostwa Powiatowego w Łowiczu (gotówką lub kartą płatniczą) lub na konto bankowe.
Za wydanie wypisu z licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób, łącznie, na każdy pojazd samochodowy zgłoszony we wniosku, pobiera się opłatę 11% odpowiedniej opłaty jak za udzielenie licencji.
4. Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni od daty skompletowania przez Starostwo odpowiednich dokumentów.
5. Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Skierniewicach, za pośrednictwem Starosty Łowickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
6. Dodatkowe informacje:
Przy składaniu wniosku należy okazać oryginały wszystkich dokumentów dołączonych do wniosku.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych
Formularze do pobrania:
Metryka
- opublikował: Andrzej Zabostdata publikacji: 2025-02-03 11:35
- zmodyfikował: Andrzej Zabostostatnia modyfikacja: 2025-02-04 09:05