Ścieżka nawigacyjna
- Jak załatwić sprawę w urzędzie
- Ochrona środowiska
- Udzielanie pozwolenia zintegrowanego
Treść strony
Udzielanie pozwolenia zintegrowanego
Osoba odpowiedzialna:
Piotr Miedzianowski - inspektor w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
Anna Sobczyk- inspektor w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
telefon: 46 811 53 29, 811 53 27
e-mail: piotr.miedzianowski@powiatlowicki.pl, anna.sobczyk@powiatlowicki.pl
pokój nr 2(parter)
Sposób załatwienia sprawy:
- Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego spełnia wymagania określone dla wniosków o wydanie pozwoleń, o których mowa w art. 181 ust. 1 pkt 2 i 4 ustawy Prawo ochrony środowiska, wniosku o wydanie pozwolenia wodnoprawnego na wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi oraz, jeżeli wody powierzchniowe lub podziemne są pobierane wyłącznie na potrzeby instalacji - wniosku o wydanie pozwolenia wodnoprawnego na pobór wód.
Wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego zawiera także:
1) informacje dotyczące instalacji wymagającej pozwolenia zintegrowanego o:
a) oddziaływaniu emisji na środowisko jako całość,
b) istniejącym lub możliwym oddziaływaniu transgranicznym na środowisko,
c) prognozowanej wielkości emisji hałasu wyznaczonej przez poziomy hałasu powodowanego poza zakładem na terenach sąsiednich oraz o akustycznym oddziaływaniu na rodzaje terenów, o których mowa w art. 113 ust. 2 pkt 1, a także o rozkładzie czasu pracy źródeł hałasu dla doby, wraz z przewidywanymi wariantami,
d) prognozowanej ilości, stanie i składzie ścieków przemysłowych, o ile ścieki nie będą wprowadzane do wód lub do ziemi,
e) prognozowanej ilości wykorzystywanej wody, o ile nie zachodzą warunki, o których mowa w art. 202 ust. 6,
f) proponowanych sposobach zapobiegania występowaniu i ograniczania skutków awarii, jeżeli nie dotyczy zakładów, o których mowa w art. 248 ust. 1,
g) spełnianiu wymagań, o których mowa w art. 207 ust. 1 i 1a;
2) uzasadnienie dla proponowanej wielkości emisji w przypadku, o którym mowa w art. 204 ust. 2;
3) opis wariantów środków zapobiegających powstawaniu zanieczyszczeń, o ile takie warianty istnieją;
4) w przypadku gdy eksploatacja instalacji obejmuje wykorzystywanie, produkcję lub uwalnianie substancji powodującej ryzyko oraz występuje możliwość zanieczyszczenia gleby, ziemi lub wód gruntowych na terenie zakładu:
a) raport początkowy o stanie zanieczyszczenia gleby, ziemi i wód gruntowych tymi substancjami, zwany dalej "raportem początkowym",
b) opis stosowanych sposobów zapobiegania emisjom do gleby, ziemi i wód gruntowych,
c) propozycje dotyczące sposobu prowadzenia systematycznej oceny ryzyka zanieczyszczenia gleby, ziemi i wód gruntowych substancjami powodującymi ryzyko, które mogą znajdować się na terenie zakładu, w związku z eksploatacją instalacji albo sposobu i częstotliwości wykonywania badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami oraz pomiarów zawartości tych substancji w wodach gruntowych, w tym pobierania próbek.
Do wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego załącza się:
1) Dowód uiszczenia opłaty rejestracyjnej;
2) Zapis wniosku w postaci elektronicznej na informatycznych nośnikach danych;
3) Kopię programu zapobiegania awariom, o którym mowa w art. 251, lub kopię raportu o bezpieczeństwie, o którym mowa w art. 253, jeżeli były opracowane,
4) Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
5) W przypadku, o którym mowa w art. 135 ust. 6, (obszar ograniczonego użytkowania tworzy się także dla instalacji wymagających pozwolenia zintegrowanego, innych niż wymienione w ust. 1, dla których pozwolenie na budowę zostało wydane przed dniem 1 października 2001 r., a których użytkowanie rozpoczęło się nie później niż do dnia 30 czerwca 2003 r., jeżeli, pomimo zastosowania najlepszych dostępnych technik, nie mogą być dotrzymane dopuszczalne poziomy hałasu poza terenem zakładu), jeżeli prowadzący instalację ubiega się o uzyskanie pozwolenia zintegrowanego pomimo niedotrzymywania dopuszczalnych poziomów hałasu poza terenem zakładu, wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego zawiera dodatkowo informacje, że konieczne jest utworzenie obszaru ograniczonego użytkowania i określenie granic takiego obszaru, ograniczeń w zakresie przeznaczenia terenu, wymagań technicznych dotyczących budynków oraz sposobów korzystania z terenów; w tym przypadku nie jest wymagane sporządzenie przeglądu ekologicznego.
W ww. przypadku do wniosku dołącza się także poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej z zaznaczonym przebiegiem granic obszaru, na którym jest konieczne utworzenie obszaru ograniczonego użytkowania,
Wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego składa się w postaci papierowej
w dwóch egzemplarzach. - Miejsce składania dokumentów: sekretariat (pokój nr 101, I piętro), ul. Stanisławskiego 30, Łowicz, w godzinach: poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek 8.00-16.00, środa 8.00-17.00
- Opłaty:
- wysokość opłaty rejestracyjnej zależy od rodzaju i skali przedsięwzięcia, nie może być jednak wyższa niż 12 000 zł; dane
niezbędne do obliczenia wysokości ww. opłaty zawiera rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w
sprawie wysokości opłat rejestracyjnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1183); opłatę rejestracyjną wnosi się również w przypadku
zmiany pozwolenia zintegrowanego w związku z dokonaniem istotnych zmian w instalacji objętej tym pozwoleniem; opłata
ta wynosi 50% opłaty rejestracyjnej, która byłaby wymagana w przypadku wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego
dla tej instalacji, zapłaty opłaty rejestracyjnej należy dokonać na rachunek bankowy Narodowego Funduszu Ochrony
Środowiska i Gospodarki Wodnej ( numer konta dostępny na stronie internetowej NFOŚiGW),
- za wydanie pozwolenia zintegrowanego 2011 zł lub 506 zł dla podmiotów prowadzących działalność wytwórczą w rolnictwie,
mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców,
- za zmianę pozwolenia 50% ww. stawek
- za pełnomocnictwo - 17 zł,
płatne na konto Urzędu Miasta w Łowiczu (aktualny nr konta dostępny na stronie internetowej UM w Łowiczu) - Termin załatwienia sprawy:
W ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
- Tryb odwoławczy: Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
w Skierniewicach, za pośrednictwem Starosty Łowickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie
- Dodatkowe informacje: brak.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r. poz. 1219 z późn. zm)
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019r poz. 71),
3. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie rodzajów instalacji mogących powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych albo środowiska jako całości (Dz. U. z 2014 r., poz.1169).
Formularz do pobrania : brak
Metryka
- opublikował: Adriana Drzewieckadata publikacji: 2015-10-30 10:10
- zmodyfikował: Adriana Drzewieckaostatnia modyfikacja: 2020-11-23 08:57
Metryka strony
Odnośniki
Fotokod z linkiem do niniejszej strony

Wyszukiwarka
Menu
- Strona główna
-
Powiat Łowicki
-
Informacje o powiecie
- Charakterystyka powiatu
- Herb i flaga powiatu
- Powiat w liczbach
- Gminy powiatu
-
Gospodarka i finanse
-
Budżet Powiatu
- Budżet Powiatu 2021 rok
- Budżet Powiatu 2020 rok
- Budżet Powiatu 2019 rok
- Budżet Powiatu 2018 rok
- Budżet Powiatu 2017 rok
- Budżet Powiatu 2016 rok
- Budżet Powiatu 2015 rok
- Budżet Powiatu 2014 rok
- Budżet Powiatu 2013 rok
- Budżet Powiatu 2012 rok
- Budżet Powiatu 2011 rok
- Budżet Powiatu 2010 rok
- Budżet Powiatu 2009 rok
- Budżet Powiatu 2008 rok
- Budżet Powiatu 2007 rok
- Budżet Powiatu 2006 rok
- Budżet Powiatu 2005 rok
- Budżet Powiatu 2004 rok
- Mienie powiatu
- Dług publiczny
- Ciężar publiczny
- Ulgi, odroczenia, umorzenia, rozłożenie na raty, pomoc publiczna
-
Budżet Powiatu
- Statut Powiatu
- Służby, inspekcje i straże
-
Jednostki organizacyjne powiatu
- I LO im. Józefa Chełmońskiego w Łowiczu
- II LO im. Mikołaja Kopernika w Łowiczu
- III LO im. Kardynała Prymasa Stefana Wyszyńskiego w Łowiczu
- ZSP nr 1 im. 10 Pułku Piechoty w Łowiczu
- ZSP nr 2 CKZ im. Tadeusza Kościuszki w Łowiczu
- ZSP nr 3 im. Władysława Stanisława Reymonta w Łowiczu
- ZSP nr 4 im. Władysława Grabskiego w Łowiczu
- Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Łowiczu
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łowiczu
- Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Kiernozi
- Dom Pomocy Społecznej w Borówku
- Muzeum w Łowiczu
- Powiatowy Zarząd Dróg i Transportu w Łowiczu
- Powiatowy Urząd Pracy w Łowiczu
- Powiatowa Biblioteka Publiczna w Łowiczu
-
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łowiczu
- Dane teleadresowe
-
Struktura organizacyjna
- Dyrekcja
-
Zespoły organizacyjne - pracownicy
- Zespół do spraw projektów oraz zamówień publicznych
- Zespół do spraw świadczeń
- Zespół do spraw osób niepełnosprawnych, organizacyjnych i administracyjno – gospodarczych i informatycznych
- Zespół do spraw finansów, kadr i płac
- Zespół do spraw rodzinnej pieczy zastępczej
- Zespół do spraw pomocy społecznej
- Punkt Interwencji Kryzysowej
- Ochrona danych osobowych
- Programy i plany
- Zarządzenia Dyrektora
-
Nabory na wolne stanowisko pracy
- Nabór na wolne stanowisko pracy - Pracownik socjalny
- Nabór na wolne stanowisko pracy - Pracownik socjalny
- Umowa cywilnoprawna - terapeuta rodziny
- Umowa cywilnoprawna - mediator
- Nabór na wolne stanowisko pracy - REFERENT
- Nabór na wolne stanowisko pracy - PSYCHOLOG
- Nabór na wolne stanowisko pracy - Dyrektor PCPR
- Nabór na wolne stanowisko pracy - PSYCHOLOG
- Nabór na wolne stanowisko pracy - REFERENT
- Nabór na wolne stanowisko pracy - REFERENT
-
Zamówienia publiczne
-
Zamówienia publiczne 2019
- Zapytanie ofertowe - asystent osobisty dla dzieci z niepełnosprawnościami
- Rozeznanie rynku - 6 dniowy wyjazd profilaktyczno-edukacyjny
- Przetarg nieograniczony na przeprowadzenie korepetycji z języka angielskiego i matematyki
- Rozeznanie rynku - lampa bakteriobójcza
- Rozenanie rynku - środki do dezyfekcji
- Zapytanie ofertowe - szkolenie wypalenie zawodowe
- Zapytanie ofertowe - sprzęt wspomagający i pielęgnacyjny
- Rozeznanie rynku - zajęcia wyrównujące szanse edukacyjne - korepetycje
- Zapytanie ofertowe - wynajem sali i catering na szkolenie "Więź jako czynnik chroniący rozwój"
- Zapytanie ofertowe - wyjazdowe warsztaty integracyjno-szkoleniowe dla 18 osób
- Zapytanie o cenę - metalowa szafa aktowa
- Zapytanie o cenę - laptop
- Zapytanie o cenę - drukarka atramentowa lub laserowa
- Zapytanie o cenę - fotel biurowy
- Zapytanie o cenę - biurko
- Zapytanie ofertowe - zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla rodzin zastępczych "Więź jako czynnik chroniący rozwój"
- Rozeznanie rynku - dostawa sprzętu wspomagającego i pielęgnacyjnego
- Zapytanie ofertowe na prowadzenie indywidualnej terapii pedagogicznej w formie zajęc korekcyjno-kompensacyjnych
- Zapytanie ofertowe na przeprowadzenie terapii psychologicznej krótkoterminowej
- Zapytanie ofertowe na przeprowadzenie terapii integracji sensorycznej
- Zapytanie ofertowe na prowadzenie indywidualnej terapii logopedycznej
- Organizacja usługi 10 dniowy wyjazd terapeutyczny dla 21 osób -2-2019
- Zapytanie ofertowe na wynajem sali i katering
- Zapytanie o cenę niszczarka do dokumentów
- Zapytanie o cenę laserowe urządzenie wielofunkcyjne
- Zapytanie o cenę skaner do dokumentów
- Zapytanie o cenę laptop z oprogramowaniem
- Zapytanie o cenę komputer stacjonarny z oprogramowaniem
- Organizacja usługi: 10 dniowy wyjazd terapeutyczny dla 21 osób-2019
- Zapytanie o cenę - tonery do drukarek laserowych i atramentowych
- Wyjazd integracyjno-szkoleniowy ogółem dla 31 osób-2019-2
- Swiadczenie usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej
- Organizacja usługi-14 dniowy wyjazd socjoterapeutyczny dla 31 osób
- Organizacja zimnego bufetu dla 120 osób na Dzień Rodzicielstwa Zastępczego-2019
- Rozeznanie rynku-14 dniowy wyjazd socjoterapeutyczny dla 31 osób-2019
- Rozeznanie rynku-10 dniowy wyjazd terapeutyczny dla 21 osób-2019
- Swiadczenie usługi asystenta osoby niepełnosprawnej-2019
- Udzielanie konsultacji porad i wsparcia pedagogicznego-2019
- Zakup monitów LCD do PC-2019
- Przeprowadzenie 2 grupowych warsztatów szkoleniowych: trening kompetencji i umiejętności społecznych oraz trening umiejętności interpersonalnych dla 15 osób
- Weekendowy wyjazd integracyjno-szkoleniowy ogółem dla 16 osób 2019
-
Zamówienia publiczne 2019
-
Programy dla osób niepełnosprawnych
- Program „Aktywny Samorząd” ze środków PFRON
-
Reahabilitacja społeczna osób niepełnosprawnych - dofinsowanie z Funduszu PFRON
- Dofinansowanie do likwidacji barier architektonicznych w 2019 roku
- Dofinansowanie do likwidacji barier technicznych w 2019 roku
- Dofinansowanie do likwidacja barier w komunikowaniu się w 2019 roku
- Dofinansowanie do imprez o charakterze sportowym, kulturalnym, rekreacyjnym i turystycznym organizowanych dla osób niepełnosprawnych w 2019 roku
- Dofinansowanie do zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny w 2019 roku
- Dofinansowanie do zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny - instytucje w 2019 roku
- Dofinansowanie do zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze w 2019 roku
- Dofinansowanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych w 2019 roku
- Program "Wyrównywanie Różnic Między Regionami"
- Projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej
- Piecza zastępcza
- Zadania zlecone
- Punkt Interwencji Kryzysowej
- Udostępnianie informacji publicznej
- Elektroniczna skrzynka podawcza
-
Sprawozdania z działalności PCPR w Łowiczu
- Sprawozdanie z działalności PCPR w Łowiczu za rok 2018
- Sprawozdanie z działalności PCPR w Łowiczu za rok 2017
- Sprawozdanie z działalności PCPR w Łowiczu za rok 2016
- Sprawozdanie z działalności PCPR w Łowiczu za rok 2015
- Sprawozdanie z działalności PCPR w Łowiczu za rok 2014
- Sprawozdania z działalności PCPR w Łowiczu za rok 2013
- Centrum Kultury, Turystyki i Promocji Ziemi Łowickiej
- Zespół Opieki Zdrowotnej w Łowiczu
- Centrum Usług Wspólnych Powiatu Łowickiego
-
Plany, programy, strategie
- Strategia Rozwoju Powiatu Łowickiego 2020
- Powiatowy Program zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego w powiecie łowickim na lata 2019-2021
- Program Ochrony Środowiska dla Powiatu Łowickiego na lata 2016 – 2019 z perspektywą na lata 2020 – 2023
- Raport z wykonania Programu Ochrony Środowiska dla Powiatu Łowickiego na lata 2016 – 2019 z perspektywą na lata 2020-2023
-
Informacje o powiecie
-
Zarząd Powiatu
- Kompetencje
-
Uchwały Zarządu Powiatu
- Uchwały ZPŁ z 2021 r.
- Uchwały ZPŁ z 2020 r.
- Uchwały ZPŁ z 2019 r.
- Uchwały ZPŁ z 2018 r.
- Uchwały ZPŁ z 2017 r.
- Uchwały ZPŁ z 2016 r.
- Uchwały ZPŁ z 2015 r.
- Uchwały ZPŁ z 2014 r.
- Uchwały ZPŁ z 2013 r.
- Uchwały ZPŁ z 2012 r.
- Uchwały ZPŁ z 2011 r.
- Uchwały ZPŁ z 2010 r.
- Uchwały ZPŁ z 2009 r.
- Uchwały ZPŁ z 2008 r.
- Uchwały ZPŁ z 2007 r.
- Uchwały ZPŁ z 2006 r.
- Uchwały ZPŁ z 2005 r.
- Uchwały ZPŁ z 2004 r.
- Uchwały ZPŁ z 2003 r.
- Starosta Łowicki
- Wicestarosta Łowicki
- Sekretarz Powiatu Łowickiego
- Skarbnik Powiatu Łowickiego
-
Rada Powiatu
- Przewodniczący Rady Powiatu
- Skład Rady Powiatu
- Kompetencje
- Komisje Rady Powiatu
-
Sesje Rady Powiatu
- Sesje RPŁ z 2021 r.
- Sesje RPŁ z 2020 r.
- Sesje RPŁ z 2019 r.
- Sesje RPŁ z 2018 r.
- Sesje RPŁ z 2017 r.
- Sesje RPŁ z 2016 r.
- Sesje RPŁ z 2015 r.
- Sesje RPŁ z 2014 r.
- Sesje RPŁ z 2013 r.
- Sesje RPŁ z 2012 r.
- Sesje RPŁ z 2011 r.
- Sesje RPŁ z 2010 r.
- Sesje RPŁ z 2009 r.
- Sesje RPŁ z 2008 r.
- Sesje RPŁ z 2007 r.
- Sesje RPŁ z 2006 r.
- Sesje RPŁ z 2005 r.
- Sesje RPŁ z 2004 r.
-
Uchwały Rady Powiatu
- Uchwały Rady Powiatu z 2021 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2020 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2019 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2018 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2017 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2016 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2015 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2014 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2013 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2012 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2011 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2010 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2009 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2008 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2007 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2006 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2005 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2004 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2003 r.
- Porządki obrad Sesji Rady Powiatu Łowickiego
- Transmisje obrad Rady Powiatu
- Interpelacje i zapytania
-
Starostwo Powiatowe
-
Wydziały, Biura, Samodzielne Stanowiska
- Wydział Organizacyjny
- Wydział Finansowy
- Wydział Kontroli i Zarządzania Jednostkami
- Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
- Wydział Geodezji i Kartografii
- Wydział Komunikacji
- Wydział Architektoniczno-Budowlany
- Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych
- Biuro Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych
- Biuro Gospodarki Nieruchomościami
-
Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów
- Audytor Wewnętrzny
- Inspektor Ochrony Danych Osobowych
-
Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Łowiczu
- Uchwała Nr 230/2016 ZPŁ z dnia 29 marca 2016 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Łowiczu.
- Uchwała Nr 488/2017 ZPŁ z dnia 23 maja 2017 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Łowiczu.
- Uchwała Nr 617/2017 ZPŁ z dnia 31 października 2017 r. zmieniająca uchwałę Nr 230/2016 Zarządu Powiatu Łowickiego z dnia 29 marca 2016 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Łowiczu.
- Uchwała Nr 735/2018 ZPŁ z dnia 18 kwietnia 2018 r. zmieniająca uchwałę Nr 230/2016 Zarządu Powiatu Łowickiego z dnia 29 marca 2016 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Łowiczu
- Uchwała Nr 34/2019 ZPŁ z dnia 30 stycznia 2019 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Łowiczu
- Uchwała Nr 88/2019 Zarządu Powiatu Łowickiego z dnia 27 marca 2019 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Łowiczu
- Uchwała Nr 339/2019 ZPŁ z dnia 23 grudnia 2019 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Łowiczu.
-
Rejestry, ewidencje, archiwa
-
Rejestry
- Rejestr Instytucji Kultury
- Rejestr zbiorów danych osobowych Starostwa Powiatowego w Łowiczu
- Rejestr skarg i wniosków
- Rejestr skarg i wniosków rozpatrywanych przez Radę Powiatu
- Rejestr zarządzeń Starosty
- Rejestr wydawanych upoważnień i pełnomocnictw
- Rejestr uchwał Rady Powiatu
- Rejestr uchwał Zarządu Powiatu
- Rejestr wniosków składanych na posiedzeniu Zarządu Powiatu
- Rejestr interpelacji i wniosków radnych
- Rejestr korespondencji przychodzącej
- Rejestr korespondencji wychodzącej
- Rejestr kart wędkarskich
- Rejestr kart łowiectwa podwodnego
- Rejestr sprzętu wykorzystywanego do amatorskiego połowu ryb
- Rejestr legitymacji dla strażników Społecznej Straży Rybackiej
- Rejestr zwierząt których hodowla i posiadanie podlega ograniczeniom na podstawie przepisów prawa Unii Europejskiej
- Rejestr posiadaczy odpadów, których zbieranie lub transport nie wymaga pozwolenia
- Rejestr pieczęci urzędowych i pieczątek używanych w Starostwie Powiatowym w Łowiczu.
- Centralny rejestr umów
- Centralny rejestr porozumień
- Rejestr petycji
- Rejestr Ośrodków Szkolenia Kierowców
- Rejestr Stacji Kontroli Pojazdów
-
Ewidencje
- Ewidencja stowarzyszeń zwykłych
- Ewidencja stowarzyszeń zarejestrowanych w KRS
- Ewidencja fundacji
- Ewidencja Wystąpień podmiotów prowadzących działalność lobbingową
- Ewidencja delegacji służbowych Radnych Powiatu Łowickiego
- Ewidencja rzeczy znalezionych przyjętych do depozytu Biura Rzeczy Znalezionych przy Starostwie Powiatowym w Łowiczu
- Ewidencja Środków Trwałych
- Ewidencja Ksiąg Inwentarzowych
- Ewidencja Ilościowa Pozaksięgowa
- Ewidencja Instruktorów
- Ewidencja diagnostów
- Ewidencja przewoźników drogowych
- Ewidencja pojazdów
- Ewidencja kierowców
- Archiwa
-
Rejestry
- Biuro Rzeczy Znalezionych
- Kodeks Etyczny Pracowników Starostwa Powiatowego w Łowiczu
- COVID-19
-
Wydziały, Biura, Samodzielne Stanowiska
- Ochrona danych osobowych
-
Jak załatwić sprawę w urzędzie
- Oświata
- Ochrona konsumentów
-
Kultura i sport
- Sprawy związane ze stypendiami sportowymi oraz nagrodami za wysokie wyniki we współzawodnictwie sportowym międzynarodowym lub krajowym
- Sprawy związane z ogłoszeniem otwartego konkursu ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego z zakresu kultury fizycznej i sportu oraz kultury, sztuki, ochrony dób
- Sprawy związane z Nagrodą „Łowickiej Róży” oraz „Nagrody im Władysława Grabskiego”.
- Sprawy związane z ewidencją uczniowskich klubów sportowych oraz ewidencją klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej
- Budownictwo
-
Komunikacja i transport
-
Rejestracja pojazdów
- Rejestracja pojazdu nowego zakupionego w kraju
- Rejestracja pojazdu nowego zakupionego na terenie Unii Europejskiej
- Rejestracja pojazdu używanego zarejestrowanego na terenie Polski
- Rejestracja pojazdu używanego zakupionego na terenie Unii Europejskiej
- Rejestracja pojazdu zabytkowego
- Rejestracja pojazdu złożonego samodzielnie
- Odbiór dowodu rejestracyjnego
- Zwrot zatrzymanego dowodu rejestracyjnego
- Zmiana wpisu w dowodzie rejestracyjnym spowodowana zmianą rodzaju pojazdu
- Zmiana wpisu w dowodzie rejestracyjnym spowodowana zmianą adresu
- Wymiana dowodu rejestracyjnego ze względu na brak miejsca na wpisy dotyczące badania technicznego
- Wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego
- Dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym - "HAK", "VAT", "L", "TAXI", "Gaz-LPG"
- Wydanie wtórnika karty pojazdu/tablic rejestracyjnych w przypadku utraty
- Wydanie wtórnika nalepki kontrolnej
- Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu
- Zawiadomienie o zbyciu (sprzedaży) pojazdu
- Wyrejestrowanie pojazdu z powodu przekazania do stacji demontażu
- Wyrejestrowanie z powodu kradzieży
- Wyrejestrowanie pojazdu z powodu wywozu z kraju
- Wyrejestrowanie pojazdu z powodu udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności;
-
Prawa Jazdy
- Wydanie profilu kandydata na kierowcę (PKK)
- Wydanie wtórnika prawa jazdy - zniszczenie, utrata, zmiana danych
- Wpis do prawa jazdy potwierdzający dodatkowe kwalifikacje (kierowca zawodowy)
- Wymiana prawa jazdy wydanego za granicą na krajowe prawo jazdy (wymiana powrotna)
- Wymiana zagranicznego prawa jazdy określonego w konwencji
- Wydanie międzynarodowego prawa jazdy
- Wydanie zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne
- Przywrócenie cofniętego prawa jazdy
- Zwrot zatrzymanego prawa jazdy
- Transport drogowy
- Stacje kontroli pojazdów
- Ośrodki szkolenia kierowców
- Wydawanie uprawnień do przeprowadzania badań technicznych pojazdów
- Wpis do ewidencji instruktorów i wykładowców
-
Rejestracja pojazdów
- Wydział Organizacyjny
-
Ochrona środowiska
- Wydawanie decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu
- Przyjmowanie zgłoszeń z instalacji mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko, z której emisja nie wymaga pozwolenia
- Udzielanie pozwolenia zintegrowanego
- Udzielanie pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza.
- Wydawanie zezwoleń na emisję gazów cieplarnianych z instalacji objętej systemem i określających obowiązki prowadzącego instalację w zakresie monitorowania
- Wydawanie decyzji wyłączających z produkcji użytki rolne wytworzone z gleb pochodzenia mineralnego i organicznego zaliczanych do klas I, II, III, IIIa, IIIb, oraz użytki rolne klas IV, IVa, IVb, V, VI wytworzonych z gleb pochodzenia organicznego.
- Wydawanie decyzji w sprawie rekultywacji gruntów rolnych i leśnych.
- Wydawanie decyzji określających zadania dla właścicieli lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa.
- Cechowanie pozyskanego drewna w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa i wystawianie dokumentu zatwierdzającego legalność pozyskania drewna.
- Wydawanie zaświadczeń o objęciu działki uproszczonym planem urządzenia lasu lub decyzją, o której mowa w art. 19 ust .3 ustawy o lasach.
- Wydawanie zezwoleń na posiadanie i hodowanie chartów lub ich mieszańców.
- Wydawanie zaświadczeń potwierdzających wpisanie do rejestru zwierząt, o których mowa w art. 61 ust. 1.
- Wykreślanie z rejestru zwierząt podlegających ograniczeniom handlu nimi na podstawie przepisów prawa międzynarodowego
- Wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów z nieruchomości będących własnością gminy
- Udzielanie koncesji na wydobywanie kopalin ze złóż, jeśli obszar udokumentowanego złoża nieobjętego własnością górniczą nie przekracza 2 ha, roczne wydobycie nie przekroczy 20 000 m3 a działalność będzie prowadzona metodą odkrywkową bez użycia środków str
- Zatwierdzanie projektów oraz dodatków do projektów robót geologicznych, których wykonanie nie wymaga uzyskania koncesji oraz zatwierdzanie dokumentacji geologicznych oraz dodatków do dokumentacji geologicznej złoża kopaliny, hydrogeologicznej i geologiczn
- Przyjmowanie zgłoszeń projektów robót geologicznych obejmujących wiercenia w celu wykorzystania ciepła Ziemi oraz wykonywania wkopów i otworów wiertniczych o gł. do 30 m w celu ujęci wody podziemnej na potrzeby poboru do 5m3/dobę
- Wydawanie pozwoleń na wytwarzanie odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne w związku z eksploatacja instalacji powyżej 1 tony odpadów niebezpiecznych rocznie, 5 tys. ton odpadów innych ni z niebezpieczne rocznie.
- Wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów.
- Wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów.
- Wydawanie karty wędkarskiej
- Wydawanie duplikatu karty wędkarskiej
- Wymiana karty wędkarskiej
- Wydawanie karty łowiectwa podwodnego.
- Geodezja i Kartografia
- Ochrona zdrowia i pomoc społeczna
- Ochrona danych osobowych
-
Biuro Gospodarki Nieruchomościami
- Zgłoszenie zamiaru wniesienia opłaty jednorazowej z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
- Wniosek o udzielenie bonifikaty w wysokości 99% od wniesionej jednorazowej opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności
- Bonifikata od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości Skarbu Państwa przeznaczonej lub wykorzystywanej na cele mieszkaniowe
- Sprzedaż nieruchomości Skarbu Państwa na rzecz użytkownika wieczystego
- Odszkodowania za drogi przejęte na rzecz powiatu na podstawie art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami
- Ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości w trybie art. 124 ust.1 ustawy o gospodarce nieruchomościami
- Udostępnienie nieruchomości w trybie art.124b ust.1 ustawy o gospodarce nieruchomościami
- Wywłaszczenia nieruchomości
- Grunty Skarbu Państwa aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego
- Odszkodowanie za nieruchomości przejęte pod drogi publiczne (gminne i powiatowe) na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych
- Zwrot wywłaszczonej nieruchomości
- Oddanie nieruchomości w trwały zarząd
- ustalenie innego terminu zapłaty opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej
- Zwrot działki siedliskowej
- Zwrot działki dożywotniego użytkowania
-
Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- Wydawanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok lub szczątków z obcego państwa
- Rachunki bankowe
- Ogłoszenia i komunikaty
-
Oświadczenia majątkowe
-
Rok 2020
- Radni RPŁ VI kadencji - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2019 r.
- Zarząd Powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2019 r.
- Sekretarz Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2019 r.
- Skarbnik Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2019 r.
- Dyrektorzy jednostek organizacyjnych powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2019 r.
- Osoby upoważnione do wydawania decyzji administracyjnych - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2019 r.
- Oświadczenia majątkowe złożone w dniu odwołania ze stanowiska, rozwiązania umowy o pracę i w ciągu 30 dni od dnia wyboru lub powołania na stanowisko albo od dnia zatrudnienia.
-
Rok 2019
- Radni RPŁ VI kadencji - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2018 r.
- Radni RPŁ VI kadencja – oświadczenia majątkowe złożone w terminie 30 dni od dnia złożenia ślubowania
- Zarząd Powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2018 r.
- Sekretarz Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2018 r.
- Skarbnik Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2018 r.
- Dyrektorzy jednostek organizacyjnych powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2018 r..
- Osoby upoważnione do wydawania decyzji administracyjnych - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2018 r.
- Oświadczenia majątkowe złożone w dniu odwołania ze stanowiska, rozwiązania umowy o pracę i w ciągu 30 dni od dnia wyboru lub powołania na stanowisko albo od dnia zatrudnienia.
-
Rok 2018
- Radni RPŁ V kadencji - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2017r.
- Radni RPŁ V kadencja – oświadczenia majątkowe złożone w terminie 30 dni od dnia złożenia ślubowania
- Zarząd Powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2017 r
- Dyrektorzy jednostek organizacyjnych powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2017 r.
- Osoby upoważnione do wydawania decyzji administracyjnych - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2017 r.
- Sekretarz Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2017 r.
- Skarbnik Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2017 r.
- Oświadczenia majątkowe złożone w dniu odwołania ze stanowiska, rozwiązania umowy o pracę i w ciągu 30 dni od dnia wyboru lub powołania na stanowisko albo od dnia zatrudnienia.
- Radni RPŁ V kadencji - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dwa miesiące przed końcem V kadencji
-
Rok 2017
- Oświadczenia majątkowe złożone w dniu odwołania ze stanowiska, rozwiązania umowy o pracę i w ciągu 30 dni od dnia wyboru lub powołania na stanowisko albo od dnia zatrudnienia.
- Radni RPŁ V kadencji - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2016r.
- Zarząd Powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2016 r
- Dyrektorzy jednostek organizacyjnych powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2016 r.
- Osoby upoważnione do wydawania decyzji administracyjnych - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2016 r.
- Sekretarz Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2016 r.
- Skarbnik Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2016 r.
-
Rok 2016
- Oświadczenia majątkowe złożone w dniu odwołania ze stanowiska, rozwiązania umowy o pracę i w ciągu 30 dni od dnia wyboru lub powołania na stanowisko albo od dnia zatrudnienia.
- Radni RPŁ V kadencji - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2015r.
- Zarząd Powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2015 r
- Dyrektorzy jednostek organizacyjnych powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2015r.
- Osoby upoważnione do wydawania decyzji administracyjnych - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2015r.
- Sekretarz Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2015r.
- Skarbnik Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2015r.
-
Rok 2020
- Organizacje Pozarządowe
- Elektroniczna Skrzynka Podawcza
- Przetargi
-
Nabór na wolne stanowiska pracy
- 1.Kwestionariusz osobowy kandydata 2. Regulamin naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Łowiczu
- Nabór na stanowisko Dyrektora Centrum Usług Wspólnych Powiatu Łowickiego
- Ogłoszenie o naborze na stanowisko podinspektora ODGiK w Wydziale Geodezji i Kartografii
- Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze inspektora w Wydziale Kontroli i Zarządzania Jednostkami
- Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze inspektora w Wydziale Geodezji i Kartografii
- Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze inspektora w Wydziale Geodezji i Kartografii
- Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze - podinspektor W Wydziale Geodezji i Kartografii
- Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze - podinspektor W Wydziale Geodezji i Kartografii
- Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze - podinspektor w Wydziale Geodezji i Kartografii
- Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze - inspektor w Powiatowym Zespole do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze - inspektor w Biurze Gospodarki Nieruchomościami
- Ogłoszenie o naborze na kierownicze stanowisko urzędnicze - dyrektor GK - Geodeta Powiatowy
- Nabór na stanowisko Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łowiczu
- Nabór na stanowisko Sekretarza Powiatu Łowickiego
- Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze - podinspektor w Wydziale Kontroli i Zarządzania Jednostkami
- Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze - podinspektor w Wydziale Geodezji i Kartografii
- Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze - młodszy referent w Wydziale Organizacyjnym
- Publiczny dostęp do informacji o środowisku
- Wybory Samorządowe
- Raport o stanie powiatu
- Dostępność
- Informacje nieudostępnione w BIP
- Ponowne wykorzystywanie
- Emisja Obligacji
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Skargi i Wnioski
- Petycje
- Lobbing
Starostwo Powiatowe w Łowiczu
ul. Stanisławskiego 30
99-400 Łowicz
NIP: 8341547057
REGON: 750147610
Dane kontaktowe
tel: +48 46 811 53 00
e-mail: starostwo@powiatlowicki.pl
Adres skrytki ePUAP: /2u86g2tsmx/SkrytkaESP
Godziny urzędowania
poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek: 8 – 16
środa: 8 - 17