WYREJESTROWANIE POJAZDU Z POWODU PRZEKAZANIA DO STACJI DEMONTAŻU
Osoby odpowiedzialne:
Piotr Jóźwiak - inspektor w Wydziale Komunikacji, e-mail: piotr.jozwiak@powiatlowicki.pl;
Joanna Świechowska - inspektor w Wydziale Komunikacji, e-mail: joanna.swiechowska@powiatlowicki.pl;
Dagmara Chojnacka - kancelista w Wydziale Komunikacji, e-mail: dagmara.chojnacka@powiatlowicki.pl;
Karolina Pająk - kancelista w Wydziale Komunikacji, e-mail: karolina.pajak@powiatlowicki.pl;
Wojciech Sobieszek - inspektor w Wydziale Komunikacji, e-mail: wojciech.sobieszek@powiatlowicki.pl;
Joanna Wiechno- poinspektor w Wydziale Komunikacji, e-mail: joanna.wiechno@powiatlowicki.pl;
Kacper Miazek - pomoc administracyjna w Wydziale Komunikacji, e-mail: kacper.miazek@powiatlowicki.pl
Telefon: 46 811 53 52; 46 811 53 53
pokój nr 10 parter
Sposób załatwienia sprawy:
Wymagane dokumenty:
- wniosek o wyrejestrowanie pojazdu;
- oryginał zaświadczenia o demontażu potwierdzający:
- przekazanie pojazdu do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów, albo;
- przekazanie niekompletnego pojazdu do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów, albo;
- w przypadku demontażu za granicą - równoważny dokument wydany w innym państwie, wraz z tłumaczeniem na język polski;
- oryginał dotychczasowego dowodu rejestracyjnego;
- oryginał karty pojazdu, jeżeli była wydana;
- tablice rejestracyjne;
- dowód tożsamości - w przypadku osób fizycznych, a także zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli osoba prowadzi taką działalność;
- aktualny odpis z KRS i zaświadczenie o nadanym nr REGON - w przypadku podmiotów rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym;
- pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę, oraz w przypadku, gdy pojazd jest własnością więcej niż 1 właściciela;
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 10,00 zł.
Miejsce składania dokumentów:
Wydział Komunikacji, ul. Stanisławskiego 28, 99-400 Łowicz, parter, pokój nr 10.
Opłaty:
Opłata komunikacyjna nie występuje.
Za wydanie decyzji o wyrejestrowaniu pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 10,00 zł, płatna w kasie urzędu na konto Urzędu Miasta Łowicza.
W przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł płatną na konto Urzędu Miasta Łowicza.
Z opłaty skarbowej zwolnieni są małżonkowie, wstępni, zstępni lub rodzeństwo.
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie, nie później niż w ciągu 30 dni, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Skierniewicach, za pośrednictwem Starosty Łowickiego.
Dodatkowe informacje:
Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu:
- odzyskanego po kradzieży;
- zabytkowego;
- mającego co najmniej 25 lat uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;
- ciągnika i przyczepy rolniczej;
- wywiezionego z kraju lub zbytego za granicą.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tj.:Dz.U.2022.988 ze zm.), oraz akty wykonawcze do tej ustawy, a w szczególności:
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz.U.2022.1847).
Formularze do pobrania
1. Wniosek o rejestrację / wyrejestrowanie pojazdu