Biuro Kontroli i Spraw Społecznych
Dane teleadresowe
ul. Stanisławskiego 30, 99-400 Łowicz
Lokalizacja: pokój nr 13 (parter)
Ilona Wężowska Kierownik Biura Kontroli i Spraw Społeczynych
tel.: 46 811 53 21 wew. 321
e-mail:ilona.wezowska@powiatlowicki.pl
Krzysztof Korbel
e-mail: krzysztof.korbel@powiatlowicki.pl
Do zadań Biura Kontroli i Spraw Społecznych należy w szczególności:
- przeprowadzanie kontroli powiatowych jednostek organizacyjnych oraz komórek organizacyjnych Starostwa w zakresie ich prawidłowego działania, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa, uchwałami Rady i Zarządu oraz Zarządzeniami Starosty;
- koordynowanie ogółu działań podejmowanych dla zabezpieczenia realizacji celów i zadań Starostwa oraz powiatowych jednostek organizacyjnych w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy, w tym:
- zapewnienie kompletności i zgodności z prawem dokumentacji systemu kontroli zarządczej w Starostwie,
- koordynowanie przebiegu procesu samooceny w Starostwie oraz jednostkach,
- sporządzanie zbiorczych wyników z samooceny kontroli zarządczej w Powiecie,
- gromadzenie informacji o stanie kontroli zarządczej ze wszystkich jednostek organizacyjnych Powiatu,
- przygotowanie informacji zbiorczej o stanie kontroli zarządczej w Powiecie,
- współpraca z kierującymi komórkami organizacyjnymi oraz kierownikami powiatowych jednostek organizacyjnych w zakresie doradztwa w sprawach dotyczących zasad funkcjonowania kontroli zarządczej w Starostwie i jednostkach organizacyjnych,
- podejmowanie działań mających na celu zapewnienie zgodności systemu kontroli zarządczej z wymaganiami Systemu Zarządzania Jakością,
- sporządzanie planów kontroli Starostwa i powiatowych jednostek organizacyjnych oraz sprawozdań z ich realizacji,
- prowadzenie kontroli zgodnie z planem lub na doraźne polecenie Starosty, na podstawie i w granicach udzielonego upoważnienia,
- współdziałanie z audytorem wewnętrznym;
- prowadzenie spraw w zakresie tworzenia, przekształcania, rozszerzania łub ograniczania działalności publicznych zakładów opieki zdrowotnej;
- prowadzenie spraw związanych z nadzorowaniem funkcjonowania jednostek działających w zakresie ochrony zdrowia, dla których podmiotem tworzącym jest Powiat;
- inicjowanie współpracy z podmiotami działającymi w zakresie ochrony zdrowia;
- przygotowywanie dokumentów związanych z ustalaniem rozkładu godzin aptek ogólnodostępnych;
- prowadzenie monitoringu opieki zdrowotnej w zakresie stanu zdrowia mieszkańców, funkcjonowania opieki zdrowotnej oraz stanu systemu opieki zdrowotnej (sektora publicznego i niepublicznego) w odniesieniu do bazy materialnej i społecznej;
- przygotowywanie projektów uchwał o powołaniu i odwołaniu Rady Społecznej Zespołu Opieki Zdrowotnej;
- przygotowanie projektów uchwał w sprawie tekstu jednolitego i zmian statutu Zespołu Opieki Zdrowotnej w Łowiczu;
- realizacja zadań związanych z przyznawaniem pomocy materialnej w formie stypendium studentom kształcącym się na kierunku lekarskim;
- prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem przez Zarząd nadzoru nad działalnością Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łowiczu i Powiatowego Urzędu Pracy w Łowiczu, w tym współpraca w zakresie realizowanych przez nie zadań;
- prowadzenie spraw oraz przygotowanie projektu zarządzenia w sprawie powołania powiatowej społecznej rady do spraw osób niepełnosprawnych;
- współpraca z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie przy opracowywaniu projektu statutu jednostki;
- prowadzenie spraw oraz przygotowanie projektu zarządzenia w sprawie powołania rady rynku pracy.
drukuj (Biuro Kontroli i Spraw Społecznych)
Rejestr zmian
- zmieniono 2025-10-02 08:34 przez Administrator Systemu
- zmieniono 2025-10-02 08:37 przez Administrator Systemu
- zmieniono 2025-10-02 08:59 przez Administrator Systemu
- zmieniono 2025-10-02 09:04 przez Administrator Systemu