Treść strony
Wydział Kontroli i Zarządzania Jednostkami
ul. Stanisławskiego 30, 99-400 Łowicz
Dyrektor Wydziału Ilona Wężowska
Nr telefonu: 46 811 53 21
Adres e-mail: ilona.wezowska@powiatlowicki.pl
Pokój nr 16 (parter)
Stanowiska ds. edukacji, sportu, ochrony zdrowia i pomocy społecznej:
Ilona Fudała - nr tel. 46 811 53 20, adres e-mail: ilona.fudala@powiatlowicki.pl, pokój nr 14 (parter)
Katarzyna Radomska - nr tel. , adres e-mail katarzyna.radomska@powiatlowicki.pl, pokój nr 14 (parter)
Bogusława Wróbel-Makowska - nr tel. 46 811 53 19, adres e-mail bogusiamakowska@powiatlowicki.pl, pokój nr 15 (parter)
Dorota Kirej - nr tel. 46 811 53 18, adres e-mail dorota.kirej@powiatlowicki.pl, pokój nr 15 (parter)
Stanowisko ds. kontroli i nadzoru:
Aneta Kotlarska-Gałaj - nr tel. -----, adres e-mail aneta.galaj@powiatlowicki.pl, pokój nr 17 (parter)
Zapisy na nieodpłatną pomoc prawną - nr tel. 46 811 53 18
Wydział Kontroli i Zarządzania Jednostkami (KZJ) realizuje zadania z zakresu oświaty, kultury, sportu, kultury fizycznej, turystyki, promocji, ochrony zdrowia, spraw społecznych, prowadzenia nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej oraz kontroli i nadzoru.
I. Do zadań Wydziału w zakresie oświaty należy:
- Wykonywanie zadań należących ustawowo do Powiatu jako organu prowadzącego szkoły oraz placówki oświatowe, m.in. zapewnienie warunków działania szkoły lub placówki, ustalanie potrzeb w zakresie remontów i zadań inwestycyjnych szkół i placówek, zapewnienie obsługi organizacyjnej szkół i placówek, pomoc w realizacji innych zadań statutowych szkół i placówek, sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem szkół i placówek.
- Zakładanie, prowadzenie, przekształcanie i likwidacja publicznych szkół podstawowych specjalnych, gimnazjów specjalnych, szkół ponadgimnazjalnych, w tym z oddziałami integracyjnymi, szkół sportowych i mistrzostwa sportowego oraz innych placówek oświatowych.
- Ustalania planu sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych.
- Koordynowanie spraw związanych z przeprowadzeniem naboru do szkół ponadgimnazjalnych.
- Opiniowanie projektów organizacyjnych szkół i placówek oświatowych.
- Opracowywanie regulaminów: wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach, regulaminu przyznawania nagród dla nauczycieli ze specjalnego funduszu nagród oraz innych regulaminów w zakresie spraw należących ustawowo do organu prowadzącego.
- Prowadzenia ewidencji szkół i placówek niepublicznych, przygotowywanie decyzji
o odmowie wpisu do tej ewidencji, nadawania i cofania szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej. - Dotowanie niepublicznych szkół i placówek wraz z określeniem szczegółowych zasad udzielania i rozliczania dotacji.
- Dotowanie publicznych szkół prowadzonych przez inny organ niż jednostka samorządu terytorialnego wraz z określeniem szczegółowych zasad udzielania i rozliczania dotacji.
- Realizacja zadań należących do właściwości Starosty określonych w ustawie o systemie informacji oświatowej (SIO).
- Weryfikacja zadań edukacyjnych (rzeczowych) realizowanych przez Powiat.
- Opracowywanie algorytmu subwencji oświatowej.
- Przeprowadzenie procedury powierzania stanowiska dyrektora szkoły lub placówki.
- Opiniowanie powierzania lub odwołania ze stanowiska wicedyrektora lub innego stanowiska kierowniczego.
- Prowadzenie spraw związanych z ocenianiem pracy i dorobku zawodowego dyrektorów szkół i placówek oświatowych, współdziałanie z organem nadzoru pedagogicznego.
- Współdziałanie ze szkołami i placówkami oświatowymi w zakresie związanym
z wykonywaniem przez Starostę czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec dyrektorów tych jednostek. - Prowadzenie spraw związanych z odznaczeniami państwowymi i resortowymi
oraz nagrodami Starosty, Kuratora Oświaty i Ministra Edukacji Narodowej. - Przeprowadzanie procedury umieszczania uczniów z orzeczeniami do kształcenia specjalnego w szkołach specjalnych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii w innych powiatach oraz w centralnym systemie kierowania nieletnich na podstawie postepowania sądu.
- Koordynowanie zadań związanych z doskonaleniem i dokształcaniem nauczycieli.
- Opracowywanie sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli.
na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez Powiat Łowicki. - Realizacja zadań związanych z przyznawaniem uczniom szkół ponadgimnazjalnych stypendiów o charakterzenaukowym.
- Przygotowanie posiedzeń i udział w pracach komisji egzaminacyjnej nadającej nauczycielom awans zawodowy nauczyciela mianowanego.
- Prowadzenie rejestru wydawanych zaświadczeń i przygotowywanie decyzji administracyjnych o nadanym awansie zawodowym.
- Nadzorowanie realizowanych przez szkoły i placówki oświatowe projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych, w tym współudział w przygotowaniu tych projektów, w szczególności ustalaniu ich zakresu rzeczowego oraz przygotowywanie niezbędnych dokumentów upoważniających te jednostki do ich realizacji.
- Zapewnienie warunków organizacyjno-prawnych i finansowych do prawidłowego funkcjonowania powiatowych instytucji kultury.
- Współpraca z instytucjami kultury przy opracowywaniu projektów statutów.
- Stanowienie i przyznawanie dorocznych nagród za osiągnięcia w dziedzinie propagowania kultury i twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony dóbr kultury oraz za osiągnięcia społeczno-gospodarcze.
- Prowadzenie spraw związanych z odznaczeniami państwowymi i resortowymi w zakresie kultury.
- Prowadzenie Rejestru instytucji kultury.
- Współpraca z organizacjami kombatanckimi.
III. Do zadań Wydziału w zakresie sportu, kultury fizycznej i turystyki należy:
- Organizowanie działalności w dziedzinie kultury fizycznej, w tym zwłaszcza tworzenie warunków prawno-organizacyjnych i finansowych sprzyjających powstawaniu stowarzyszeń oraz związków i klubów sportowych.
- Prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych oraz ewidencji klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej.
- Nadzorowanie i kontrolowanie działalności stowarzyszeń kultury fizycznej.
- Realizacja zadań związanych z przyznawaniem stypendiów sportowych oraz nagród dla zawodników i trenerów za szczególne osiągnięcia sportowe wraz z określaniem zasad ich przyznawania.
- Realizacja zadań Powiatu wynikających z przepisów o organizacjach pożytku publicznego i o wolontariacie w zakresie kompetencji Wydziału, w tym przygotowywanie otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych w zakresie sporu i turystyki.
- Opracowywanie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami działalności pożytku publicznego w zakresie zagadnień realizowanych przez Wydział.
IV. Do zadań Wydziału w zakresie promocji należy:
- Koordynowanie działań dotyczących promocji Powiatu.
- Koordynowanie oraz współorganizowanie imprez powiatowych.
- Koordynowanie działań wynikających z podpisanych przez Powiat umów o współpracy.
- Gromadzenie i archiwizowanie dokumentacji w postaci gazet i wycinków prasowych.
- Sporządzanie informacji o istotnych dla administracji samorządowej artykułach, notatkach i doniesieniach prasowych oraz opracowywanie odpowiedzi i wyjaśnień na publikacje dotyczące funkcjonowania Powiatu.
- Nadzorowanie aktualizacji powiatowej strony internetowej.
- Prowadzenie korespondencji okolicznościowej starosty związanej uroczystościami
o charakterze społecznym i kulturalnym. - Organizowanie kontaktów starosty i członków zarządu ze środkami masowego przekazu.
- Utrzymywanie kontaktów i współdziałanie z samorządami gmin i lokalnymi przedsiębiorcami w celu organizowania wspólnych przedsięwzięć promocyjnych i gospodarczych.
V. Do zadań Wydziału w zakresie ochrony zdrowia należy:
- Prowadzenie spraw w zakresie tworzenia, przekształcania, rozszerzania lub ograniczania działalności publicznych zakładów opieki zdrowotnej.
- Nadzorowanie funkcjonowania jednostek działających w zakresie ochrony zdrowia, dla których podmiotem tworzącym jest Powiat.
- Inicjowanie współpracy z różnymi podmiotami w zakresie ochrony zdrowia.
- Przygotowywanie dokumentów związanych z ustalaniem rozkładu godzin aptek ogólnodostępnych.
- Prowadzenie monitoringu opieki zdrowotnej w zakresie stanu zdrowia mieszkańców, funkcjonowania opieki zdrowotnej oraz stanu posiadania systemu opieki zdrowotnej (sektor publiczny i niepubliczny) w odniesieniu do bazy materialnej i społecznej.
- Przygotowywanie projektów uchwał o powołaniu i odwołaniu Rady Społecznej Zespołu Opieki Zdrowotnej.
VI. Do zadań Wydziału w zakresie spraw społecznych należy:
- Prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem przez Zarząd nadzoru nad działalnością Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łowiczu i Powiatowego Urzędu Pracy w Łowiczu.
- Współpraca z ww. jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizowanych przez nie zadań.
- Wykonywanie zadań Powiatu i Starosty wynikających z ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej, w tym:
- przygotowanie projektów umów z adwokatami i radcami prawnymi, porozumień z gminami w sprawie lokali z przeznaczeniem na punkty nieodpłatnej pomocy prawnej lub zarządzenia starosty w sprawie powiatowych lokali,
- przygotowanie projektów porozumień z okręgową radą adwokacką i radą okręgowej izby radców prawnych,
- udostepnienie określonych w ustawie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej,
- prowadzenie spraw w zakresie powierzania prowadzenia punktów nieodpłatnej pomocy prawnej organizacji prowadzącej działalność pożytku publicznego,
- sporządzanie zbiorczej informacji o wykonaniu zadania polegającego na udzieleniu nieodpłatnej pomocy prawnej na obszarze powiatu,
- rozliczenie datacji z budżetu państwa,
- wyposażenie lokali, w których usytuowane są punkty nieodpłatnej pomocy prawnej we współpracy z Wydziałem Organizacyjnym.
VII. Do zadań Wydziału w zakresie kontroli i nadzoru należy:
- Kontrola finansowa jednostek organizacyjnych powiatu, nadzorowanych przez Zarząd.
- Nadzór nad wszystkimi jednostkami organizacyjnymi Powiatu.
- Koordynowanie ogółu działań podejmowanych dla zabezpieczenia realizacji celów i zadań Starostwa oraz jednostek organizacyjnych powiatu w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy, w tym:
- zapewnienie kompletności i zgodności z prawem dokumentacji systemu kontroli zarządczej w Starostwie,
- koordynowanie przebiegu procesu samooceny w Starostwie oraz jednostkach,
- sporządzanie zbiorczych wyników z samooceny kontroli zarządczej w Powiecie,
- gromadzenie informacji o stanie kontroli zarządczej ze wszystkich jednostek organizacyjnych powiatu,
- współpraca z kierującymi komórkami organizacyjnymi oraz kierownikami powiatowych jednostek organizacyjnych w zakresie doradztwa w sprawach dotyczących zasad funkcjonowania kontroli zarządczej w Starostwie i jednostkach organizacyjnych,
- podejmowanie działań mających na celu zapewnienie zgodności systemu kontroli zarządczej z wymogami Systemu Zarządzania Jakością,
- sporządzanie planów kontroli Starostwa i powiatowych jednostek organizacyjnych oraz sprawozdań z ich realizacji,
- prowadzenie kontroli zgodnie lub na doraźne polecenie Starosty, na podstawie i w granicach udzielonego upoważnienia,
- współdziałanie z audytorem wewnętrznym.
Wydział realizuje zadania min. na następujących podstawach prawnych:
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela /t.j. Dz.U. z 2018, poz. 967 z późn. zm./.
- Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty /t.j. Dz. U. z 2018, poz. 1457 z późn. zm./.
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. – przepisy wprowadzające ustawę prawo oświatowe
/Dz.U. z 2017, poz. 60 z późn.zm./. - Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. – prawo oświatowe /Dz. U. z 2018, poz. 996 z późn. zm./.
- Ustawa z dnia 27 października 2017r. o finansowaniu zadań oświatowych / Dz. U. z 2017, poz. 2203 z późn.zm./.
- Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011r. o systemie informacji oświatowej /t.j. Dz.U. z 2018, poz. 1900
z późn. zm./. - Ustawa z dnia 6 października 1992r. o orderach i odznaczeniach /t.j. Dz.U. z 2019, poz. 25 z późn. zm./.
- Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej /t.j. Dz.U. z 2018, poz.2190 z późn.zm./.
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych /t.j. Dz. U. z 2018, poz. 1510, z późn. zm./.
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zdrowotnej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych /t.j. Dz. U. z 2018, poz. 511 z późn. zm./.
- Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie /t.j. Dz.U. z 2017, poz. 1463 z późn. zm./.
- Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
/t.j. Dz. U. z 2019, poz. 688/. - Rozporządzenie przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 roku w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tego zadań /Dz.U. z 2018, poz. 2057/.
- Ustawa z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej /Dz.U. z 2018, poz. 1983 z późn. zm./.
- Ustawa z dnia 27 czerwca 1997r. o bibliotekach /t.j. Dz.U. z 2018, poz. 574 z późn. zm./.
- Ustawa z dnia 21 listopada 1996r. o muzeach /Dz.U. z 2018, poz. 720 z późn. zm./.
- Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury /Dz.U. z 2012, poz. 189/.
- Ustawa z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego /t.j. Dz. U. z 2018, poz. 276/.
- Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 roku o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie oraz edukacji prawnej /t.j. Dz.U. z 2019, poz. 294/.
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych /t.j.Dz.U. z 2017, poz. 2077 z późn. zm./
- Ustawa z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych /t.j. Dz.U. z 2018, poz. 1458 z późn. zm./.
- Komunikat nr 23 Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych /Dz. Urz. MF nr 15, poz. 84/.
- Komunikat Nr 3 Ministra Finansów z dnia 16 lutego 2011 r. w sprawie szczegółowych wytycznych w zakresie samooceny kontroli zarządczej dla jednostek sektora finansów publicznych
/Dz. Urz. MF Nr 2, poz.11/. - Komunikat Nr 6 Ministra Finansów z dnia 6 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowych wytycznych dla sektora finansów publicznych w zakresie planowania i zarządzania ryzykiem
/Dz. Urz. MF, poz.56/.
Rejestry prowadzone w Wydziale Kontroli i Zarządzania Jednostkami:
I. W formie papierowej:
- Wpis do ewidencji uczniowskich klubów sportowych (dostępny w pokoju nr 14 w godzinach pracy urzędu).
- Wpis do ewidencji klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej (dostępny w pokoju nr 14 w godzinach pracy urzędu).
- Wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych (dostępny w pokoju nr 14 w godzinach pracy urzędu).
- Wykreślenie z ewidencji szkół i placówek niepublicznych (dostępny w pokoju nr 14 w godzinach pracy urzędu).
- Rejestr zaświadczeń o zdaniu egzaminu na stopień nauczyciela mianowanego (dostępny w pokoju nr 15 w godzinach pracy urzędu).
- Rejestr wniosków na posiedzenie Zarządu Powiatu Łowickiego.
II. W formie elektronicznej:
- Rejestr instytucji kultury (dostępny w pokoju nr 102 w godzinach pracy urzędu).
Metryka
- opublikował: Joanna Idzikowskadata publikacji: 2015-05-19 12:50
- zmodyfikował: Administrator Systemuostatnia modyfikacja: 2020-08-06 11:11
Opis strony
Metryka strony
Starostwo Powiatowe w Łowiczu
ul. Stanisławskiego 30
99-400 Łowicz
NIP: 8341547057
REGON: 750147610
Dane kontaktowe
tel: +48 46 811 53 00
e-mail: starostwo@powiatlowicki.pl
Adres skrytki ePUAP: /2u86g2tsmx/SkrytkaESP
Godziny urzędowania
poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek: 8 – 16
środa: 8 - 17