Ścieżka nawigacyjna
- Jak załatwić sprawę w urzędzie
- Budownictwo
- Wydanie decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości
Treść strony
Osoba odpowiedzialna:
1. Bogusława Lisiewska – Podinspektor, pokój nr 15, tel. (046) 811 53 62, e-mail: boguslawa.lisiewska@powiatlowicki.pl.
UWAGA:
Do Wydziału Architektoniczno-Budowlanego należy przychodzić z uzupełnionymi wnioskami i wymaganymi do nich dokumentami (oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane oraz oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych, rysunki, opłata skarbowa).
1. Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości (wzory dostępne na dole strony),
- dokumenty potwierdzające podjęcie próby uzyskania zgody właściciela na wejście do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości,
- upoważnienie udzielone osobie działającej w imieniu inwestora,
- opłatę skarbową.
2. Miejsce składania dokumentów:
Pokój nr 15
Łowicz, ul. Stanisławskiego 30a
Godziny przyjmowania wniosków:
Poniedziałek 8.00 - 16.00
Wtorek 8.00 - 16.00
Środa 8.00 - 17.00
Czwartek 8.00 - 16.00
Piątek 8.00 - 16.00
Wniosek można również złożyć poprzez system e-budownictwo.
3. Opłaty: brak opłaty za dokonanie zgłoszenia, opłata skarbowa za pełnomocnictwo.
4. Termin załatwienia sprawy: Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
5. Tryb odwoławczy: stronie służy odwołanie od decyzji do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem Starosty Łowickiego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia/odbioru.
6. Dodatkowe informacje:
Inwestor, po zakończeniu robót, jest obowiązany naprawić szkody powstałe w wyniku korzystania z sąsiedniej nieruchomości, budynku lub lokalu - na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.
Zajęcie, na potrzeby budowy, pasa drogowego lub jego części może nastąpić po spełnieniu wymagań określonych w odrębnych przepisach, np. ustawa o drogach publicznych, rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego.
7. Podstawa prawna:
Art. 47 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.).
Metryka
- opublikował: Kamil Malejkadata publikacji: 2021-04-14 15:05
- zmodyfikował: Kamil Malejkaostatnia modyfikacja: 2022-02-11 12:01
Rejestr zmian
- zmieniono 2021-04-14 15:08 przez Kamil Malejka
- zmieniono 2021-04-15 12:57 przez Kamil Malejka
- zmieniono 2022-02-11 12:01 przez Kamil Malejka: Aktualizacja informacji i publikatorów ustaw
Metryka strony
Odnośniki
Fotokod z linkiem do niniejszej strony

Wyszukiwarka
Menu
- Strona główna
-
Powiat Łowicki
-
Informacje o powiecie
- Charakterystyka powiatu
- Herb i flaga powiatu
- Powiat w liczbach
- Gminy powiatu
- Gospodarka i finanse
- Statut Powiatu
- Służby, inspekcje i straże
-
Jednostki organizacyjne powiatu
- I LO im. Józefa Chełmońskiego w Łowiczu
- II LO im. Mikołaja Kopernika w Łowiczu
- III LO im. Kardynała Prymasa Stefana Wyszyńskiego w Łowiczu
- ZSP nr 1 im. 10 Pułku Piechoty w Łowiczu
- ZSP nr 2 CKZ im. Tadeusza Kościuszki w Łowiczu
- ZSP nr 3 im. Władysława Stanisława Reymonta w Łowiczu
- ZSP nr 4 im. Władysława Grabskiego w Łowiczu
- Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Łowiczu
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łowiczu
- Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Kiernozi
- Dom Pomocy Społecznej w Borówku
- Muzeum w Łowiczu
- Powiatowy Zarząd Dróg i Transportu w Łowiczu
- Powiatowy Urząd Pracy w Łowiczu
- Powiatowa Biblioteka Publiczna w Łowiczu
-
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łowiczu
- Dane teleadresowe
-
Struktura organizacyjna
- Dyrekcja
-
Zespoły organizacyjne - pracownicy
- Zespół do spraw projektów oraz zamówień publicznych
- Zespół do spraw świadczeń
- Zespół do spraw osób niepełnosprawnych, organizacyjnych i administracyjno – gospodarczych i informatycznych
- Zespół do spraw finansów, kadr i płac
- Zespół do spraw rodzinnej pieczy zastępczej
- Zespół do spraw pomocy społecznej
- Punkt Interwencji Kryzysowej
- Ochrona danych osobowych
- Programy i plany
- Zarządzenia Dyrektora
-
Nabory na wolne stanowisko pracy
- Nabór na wolne stanowisko pracy - Pracownik socjalny
- Nabór na wolne stanowisko pracy - Pracownik socjalny
- Umowa cywilnoprawna - terapeuta rodziny
- Umowa cywilnoprawna - mediator
- Nabór na wolne stanowisko pracy - REFERENT
- Nabór na wolne stanowisko pracy - PSYCHOLOG
- Nabór na wolne stanowisko pracy - Dyrektor PCPR
- Nabór na wolne stanowisko pracy - PSYCHOLOG
- Nabór na wolne stanowisko pracy - REFERENT
- Nabór na wolne stanowisko pracy - REFERENT
-
Zamówienia publiczne
-
Zamówienia publiczne 2019
- Zapytanie ofertowe - asystent osobisty dla dzieci z niepełnosprawnościami
- Rozeznanie rynku - 6 dniowy wyjazd profilaktyczno-edukacyjny
- Przetarg nieograniczony na przeprowadzenie korepetycji z języka angielskiego i matematyki
- Rozeznanie rynku - lampa bakteriobójcza
- Rozenanie rynku - środki do dezyfekcji
- Zapytanie ofertowe - szkolenie wypalenie zawodowe
- Zapytanie ofertowe - sprzęt wspomagający i pielęgnacyjny
- Rozeznanie rynku - zajęcia wyrównujące szanse edukacyjne - korepetycje
- Zapytanie ofertowe - wynajem sali i catering na szkolenie "Więź jako czynnik chroniący rozwój"
- Zapytanie ofertowe - wyjazdowe warsztaty integracyjno-szkoleniowe dla 18 osób
- Zapytanie o cenę - metalowa szafa aktowa
- Zapytanie o cenę - laptop
- Zapytanie o cenę - drukarka atramentowa lub laserowa
- Zapytanie o cenę - fotel biurowy
- Zapytanie o cenę - biurko
- Zapytanie ofertowe - zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla rodzin zastępczych "Więź jako czynnik chroniący rozwój"
- Rozeznanie rynku - dostawa sprzętu wspomagającego i pielęgnacyjnego
- Zapytanie ofertowe na prowadzenie indywidualnej terapii pedagogicznej w formie zajęc korekcyjno-kompensacyjnych
- Zapytanie ofertowe na przeprowadzenie terapii psychologicznej krótkoterminowej
- Zapytanie ofertowe na przeprowadzenie terapii integracji sensorycznej
- Zapytanie ofertowe na prowadzenie indywidualnej terapii logopedycznej
- Organizacja usługi 10 dniowy wyjazd terapeutyczny dla 21 osób -2-2019
- Zapytanie ofertowe na wynajem sali i katering
- Zapytanie o cenę niszczarka do dokumentów
- Zapytanie o cenę laserowe urządzenie wielofunkcyjne
- Zapytanie o cenę skaner do dokumentów
- Zapytanie o cenę laptop z oprogramowaniem
- Zapytanie o cenę komputer stacjonarny z oprogramowaniem
- Organizacja usługi: 10 dniowy wyjazd terapeutyczny dla 21 osób-2019
- Zapytanie o cenę - tonery do drukarek laserowych i atramentowych
- Wyjazd integracyjno-szkoleniowy ogółem dla 31 osób-2019-2
- Swiadczenie usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej
- Organizacja usługi-14 dniowy wyjazd socjoterapeutyczny dla 31 osób
- Organizacja zimnego bufetu dla 120 osób na Dzień Rodzicielstwa Zastępczego-2019
- Rozeznanie rynku-14 dniowy wyjazd socjoterapeutyczny dla 31 osób-2019
- Rozeznanie rynku-10 dniowy wyjazd terapeutyczny dla 21 osób-2019
- Swiadczenie usługi asystenta osoby niepełnosprawnej-2019
- Udzielanie konsultacji porad i wsparcia pedagogicznego-2019
- Zakup monitów LCD do PC-2019
- Przeprowadzenie 2 grupowych warsztatów szkoleniowych: trening kompetencji i umiejętności społecznych oraz trening umiejętności interpersonalnych dla 15 osób
- Weekendowy wyjazd integracyjno-szkoleniowy ogółem dla 16 osób 2019
-
Zamówienia publiczne 2019
-
Programy dla osób niepełnosprawnych
- Program „Aktywny Samorząd” ze środków PFRON
-
Reahabilitacja społeczna osób niepełnosprawnych - dofinsowanie z Funduszu PFRON
- Dofinansowanie do likwidacji barier architektonicznych w 2019 roku
- Dofinansowanie do likwidacji barier technicznych w 2019 roku
- Dofinansowanie do likwidacja barier w komunikowaniu się w 2019 roku
- Dofinansowanie do imprez o charakterze sportowym, kulturalnym, rekreacyjnym i turystycznym organizowanych dla osób niepełnosprawnych w 2019 roku
- Dofinansowanie do zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny w 2019 roku
- Dofinansowanie do zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny - instytucje w 2019 roku
- Dofinansowanie do zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze w 2019 roku
- Dofinansowanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych w 2019 roku
- Program "Wyrównywanie Różnic Między Regionami"
- Projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej
- Piecza zastępcza
- Zadania zlecone
- Punkt Interwencji Kryzysowej
- Udostępnianie informacji publicznej
- Elektroniczna skrzynka podawcza
-
Sprawozdania z działalności PCPR w Łowiczu
- Sprawozdanie z działalności PCPR w Łowiczu za rok 2018
- Sprawozdanie z działalności PCPR w Łowiczu za rok 2017
- Sprawozdanie z działalności PCPR w Łowiczu za rok 2016
- Sprawozdanie z działalności PCPR w Łowiczu za rok 2015
- Sprawozdanie z działalności PCPR w Łowiczu za rok 2014
- Sprawozdania z działalności PCPR w Łowiczu za rok 2013
- Centrum Kultury, Turystyki i Promocji Ziemi Łowickiej
- Zespół Opieki Zdrowotnej w Łowiczu
- Centrum Usług Wspólnych Powiatu Łowickiego
-
Plany, programy, strategie
- Strategia Rozwoju Powiatu Łowickiego 2020
- Powiatowy Program zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego w powiecie łowickim na lata 2022-2024
- Program Ochrony Środowiska dla Powiatu Łowickiego na lata 2016 – 2019 z perspektywą na lata 2020 – 2023
- Raport z wykonania Programu Ochrony Środowiska dla Powiatu Łowickiego na lata 2016 – 2019 z perspektywą na lata 2020-2023
-
Informacje o powiecie
-
Zarząd Powiatu
- Kompetencje
-
Uchwały Zarządu Powiatu
- Uchwały ZPŁ z 2022 r.
- Uchwały ZPŁ z 2021 r.
- Uchwały ZPŁ z 2020 r.
- Uchwały ZPŁ z 2019 r.
- Uchwały ZPŁ z 2018 r.
- Uchwały ZPŁ z 2017 r.
- Uchwały ZPŁ z 2016 r.
- Uchwały ZPŁ z 2015 r.
- Uchwały ZPŁ z 2014 r.
- Uchwały ZPŁ z 2013 r.
- Uchwały ZPŁ z 2012 r.
- Uchwały ZPŁ z 2011 r.
- Uchwały ZPŁ z 2010 r.
- Uchwały ZPŁ z 2009 r.
- Uchwały ZPŁ z 2008 r.
- Uchwały ZPŁ z 2007 r.
- Uchwały ZPŁ z 2006 r.
- Uchwały ZPŁ z 2005 r.
- Uchwały ZPŁ z 2004 r.
- Uchwały ZPŁ z 2003 r.
- Starosta Łowicki
- Wicestarosta Łowicki
- Sekretarz Powiatu Łowickiego
- Skarbnik Powiatu Łowickiego
-
Rada Powiatu
- Przewodniczący Rady Powiatu
- Skład Rady Powiatu
- Kompetencje
- Komisje Rady Powiatu
-
Sesje Rady Powiatu
- Sesje RPŁ z 2022 r.
- Sesje RPŁ z 2021 r.
- Sesje RPŁ z 2020 r.
- Sesje RPŁ z 2019 r.
- Sesje RPŁ z 2018 r.
- Sesje RPŁ z 2017 r.
- Sesje RPŁ z 2016 r.
- Sesje RPŁ z 2015 r.
- Sesje RPŁ z 2014 r.
- Sesje RPŁ z 2013 r.
- Sesje RPŁ z 2012 r.
- Sesje RPŁ z 2011 r.
- Sesje RPŁ z 2010 r.
- Sesje RPŁ z 2009 r.
- Sesje RPŁ z 2008 r.
- Sesje RPŁ z 2007 r.
- Sesje RPŁ z 2006 r.
- Sesje RPŁ z 2005 r.
- Sesje RPŁ z 2004 r.
-
Uchwały Rady Powiatu
- Uchwały Rady Powiatu z 2022 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2021 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2020 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2019 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2018 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2017 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2016 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2015 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2014 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2013 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2012 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2011 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2010 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2009 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2008 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2007 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2006 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2005 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2004 r.
- Uchwały Rady Powiatu z 2003 r.
- Porządki obrad Sesji Rady Powiatu Łowickiego
- Transmisje obrad Rady Powiatu
- Interpelacje i zapytania
-
Starostwo Powiatowe
-
Wydziały, Biura, Samodzielne Stanowiska
- Wydział Organizacyjny
- Wydział Finansowy
- Wydział Kontroli i Zarządzania Jednostkami
- Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
- Wydział Geodezji, Kartografii i Nieruchomości
- Wydział Komunikacji
- Wydział Architektoniczno-Budowlany
- Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych
- Biuro Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych
- Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów
- Audytor Wewnętrzny
- Inspektor Ochrony Danych Osobowych
-
Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Łowiczu
- Uchwała Nr 741/2021 Zarządu Powiatu Łowickiego w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Łowiczu
- Uchwała Nr 339/2019 ZPŁ z dnia 23 grudnia 2019 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Łowiczu.
- Uchwała Nr 88/2019 Zarządu Powiatu Łowickiego z dnia 27 marca 2019 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Łowiczu
- Uchwała Nr 34/2019 ZPŁ z dnia 30 stycznia 2019 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Łowiczu
- Uchwała Nr 735/2018 ZPŁ z dnia 18 kwietnia 2018 r. zmieniająca uchwałę Nr 230/2016 Zarządu Powiatu Łowickiego z dnia 29 marca 2016 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Łowiczu
- Uchwała Nr 617/2017 ZPŁ z dnia 31 października 2017 r. zmieniająca uchwałę Nr 230/2016 Zarządu Powiatu Łowickiego z dnia 29 marca 2016 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Łowiczu.
- Uchwała Nr 488/2017 ZPŁ z dnia 23 maja 2017 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Łowiczu.
- Uchwała Nr 230/2016 ZPŁ z dnia 29 marca 2016 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Łowiczu.
-
Rejestry, ewidencje, archiwa
-
Rejestry
- Rejestr Instytucji Kultury
- Rejestr zbiorów danych osobowych Starostwa Powiatowego w Łowiczu
- Rejestr skarg i wniosków
- Rejestr skarg i wniosków rozpatrywanych przez Radę Powiatu
- Rejestr zarządzeń Starosty
- Rejestr wydawanych upoważnień i pełnomocnictw
- Rejestr uchwał Rady Powiatu
- Rejestr uchwał Zarządu Powiatu
- Rejestr wniosków składanych na posiedzeniu Zarządu Powiatu
- Rejestr interpelacji i wniosków radnych
- Rejestr korespondencji przychodzącej
- Rejestr korespondencji wychodzącej
- Rejestr kart wędkarskich
- Rejestr kart łowiectwa podwodnego
- Rejestr sprzętu wykorzystywanego do amatorskiego połowu ryb
- Rejestr legitymacji dla strażników Społecznej Straży Rybackiej
- Rejestr zwierząt których hodowla i posiadanie podlega ograniczeniom na podstawie przepisów prawa Unii Europejskiej
- Rejestr posiadaczy odpadów, których zbieranie lub transport nie wymaga pozwolenia
- Rejestr pieczęci urzędowych i pieczątek używanych w Starostwie Powiatowym w Łowiczu.
- Centralny rejestr umów
- Centralny rejestr porozumień
- Rejestr petycji
- Rejestr Ośrodków Szkolenia Kierowców
- Rejestr Stacji Kontroli Pojazdów
-
Ewidencje
- Ewidencja stowarzyszeń zwykłych
- Ewidencja stowarzyszeń zarejestrowanych w KRS
- Ewidencja fundacji
- Ewidencja Wystąpień podmiotów prowadzących działalność lobbingową
- Ewidencja delegacji służbowych Radnych Powiatu Łowickiego
- Ewidencja rzeczy znalezionych przyjętych do depozytu Biura Rzeczy Znalezionych przy Starostwie Powiatowym w Łowiczu
- Ewidencja Środków Trwałych
- Ewidencja Ksiąg Inwentarzowych
- Ewidencja Ilościowa Pozaksięgowa
- Ewidencja Instruktorów
- Ewidencja diagnostów
- Ewidencja przewoźników drogowych
- Ewidencja pojazdów
- Ewidencja kierowców
- Archiwa
-
Rejestry
- Biuro Rzeczy Znalezionych
- Kodeks Etyczny Pracowników Starostwa Powiatowego w Łowiczu
- COVID-19
-
Wydziały, Biura, Samodzielne Stanowiska
- Ochrona danych osobowych
-
Jak załatwić sprawę w urzędzie
- Oświata
- Ochrona konsumentów
-
Kultura i sport
- Sprawy związane ze stypendiami sportowymi oraz nagrodami za wysokie wyniki we współzawodnictwie sportowym międzynarodowym lub krajowym
- Sprawy związane z ogłoszeniem otwartego konkursu ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego z zakresu kultury fizycznej i sportu oraz kultury, sztuki, ochrony dób
- Sprawy związane z Nagrodą „Łowickiej Róży” oraz „Nagrody im Władysława Grabskiego”.
- Sprawy związane z ewidencją uczniowskich klubów sportowych oraz ewidencją klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej
-
Budownictwo
- Wydawanie pozwoleń na budowę
- Wydawanie pozwolenia na rozbiórkę
- Zmiana sposobu użytkowania
- Wydawanie zaświadczeń o samodzielności lokalu
- Przenoszenie decyzji o pozwoleniu na budowę lub przenoszenie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu
- Zgłoszenia budowy lub wykonywania innych robót budowlanych
- Rejestracja dzienników budowy
- Zgłoszenie rozbiórki
- Wydanie decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości
-
Komunikacja i transport
-
Rejestracja pojazdów
- Rejestracja pojazdów (pojazdy zarejestrowane w kraju)
- Rejestracja pojazdów (nowe i sprowadzone)
-
Inne czynności (pojazdy powiatowe)
- Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu
- Zwrot zatrzymanego dowodu rejestracyjnego
- Zmiana wpisu w dowodzie rejestracyjnym spowodowana zmianą rodzaju pojazdu, liczbą miejsc
- Zmiana wpisu w dowodzie rejestracyjnym spowodowana zmianą adresu, nazwiska właściciela
- Wymiana dowodu rejestracyjnego ze względu na brak miejsca na wpisy dotyczące badania technicznego (od 05.12.2020r. brak obowiązku)
- Wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego
- Dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym - "HAK", "VAT", "L", "TAXI", "Gaz-LPG" oraz wykreślenie adnotacji
- Wydanie wtórnika karty pojazdu/tablic rejestracyjnych w przypadku utraty
- Wydanie wtórnika nalepki kontrolnej
- Zawiadomienie o zbyciu (sprzedaży) pojazdu/nabyciu
- Wyrejestrowanie pojazdu z powodu przekazania do stacji demontażu
- Wyrejestrowanie z powodu kradzieży
- Wyrejestrowanie pojazdu z powodu wywozu z kraju
- Wyrejestrowanie pojazdu z powodu udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności;
- Odbiór dowodów rejestracyjnych
- Firmy transportowe - rejestracja
- Firmy transportowe - inne czynności
-
Prawa Jazdy
- Profil kandydata na kierowcę (PKK)
- Odbiór praw jazdy
-
Inne sprawy dot. kierowców
- Wydanie wtórnika prawa jazdy - zniszczenie, utrata, zmiana danych
- Wpis do prawa jazdy potwierdzający dodatkowe kwalifikacje (kierowca zawodowy)
- Wymiana prawa jazdy wydanego za granicą na krajowe prawo jazdy (wymiana powrotna)
- Wymiana zagranicznego prawa jazdy określonego w konwencji
- Wydanie międzynarodowego prawa jazdy
- Wydanie zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne
- Przywrócenie cofniętego prawa jazdy
- Zwrot zatrzymanego prawa jazdy
- Transport drogowy, OSK
-
Rejestracja pojazdów
- Wydział Organizacyjny
-
Ochrona środowiska
- Wydawanie decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu
- Przyjmowanie zgłoszeń z instalacji mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko, z której emisja nie wymaga pozwolenia
- Udzielanie pozwolenia zintegrowanego
- Udzielanie pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza.
- Wydawanie zezwoleń na emisję gazów cieplarnianych z instalacji objętej systemem i określających obowiązki prowadzącego instalację w zakresie monitorowania
- Wydawanie decyzji wyłączających z produkcji użytki rolne wytworzone z gleb pochodzenia mineralnego i organicznego zaliczanych do klas I, II, III, IIIa, IIIb, oraz użytki rolne klas IV, IVa, IVb, V, VI wytworzonych z gleb pochodzenia organicznego.
- Wydawanie decyzji w sprawie rekultywacji gruntów rolnych i leśnych.
- Cechowanie pozyskanego drewna w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa i wystawianie dokumentu zatwierdzającego legalność pozyskania drewna.
- Wydawanie zaświadczeń o objęciu działki uproszczonym planem urządzenia lasu lub decyzją, o której mowa w art. 19 ust .3 ustawy o lasach.
- Wydawanie zezwoleń na posiadanie i hodowanie chartów lub ich mieszańców.
- Wydawanie zaświadczeń potwierdzających wpisanie do rejestru zwierząt, o których mowa w art. 61 ust. 1.
- Wykreślanie z rejestru zwierząt podlegających ograniczeniom handlu nimi na podstawie przepisów prawa międzynarodowego
- Wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów z nieruchomości będących własnością gminy
- Udzielanie koncesji na wydobywanie kopalin ze złóż, jeśli obszar udokumentowanego złoża nieobjętego własnością górniczą nie przekracza 2 ha, roczne wydobycie nie przekroczy 20 000 m3 a działalność będzie prowadzona metodą odkrywkową bez użycia środków str
- Zatwierdzanie projektów oraz dodatków do projektów robót geologicznych, których wykonanie nie wymaga uzyskania koncesji oraz zatwierdzanie dokumentacji geologicznych oraz dodatków do dokumentacji geologicznej złoża kopaliny, hydrogeologicznej i geologiczn
- Przyjmowanie zgłoszeń projektów robót geologicznych obejmujących wiercenia w celu wykorzystania ciepła Ziemi oraz wykonywania wkopów i otworów wiertniczych o gł. do 30 m w celu ujęci wody podziemnej na potrzeby poboru do 5m3/dobę
- Wydawanie pozwoleń na wytwarzanie odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne w związku z eksploatacja instalacji powyżej 1 tony odpadów niebezpiecznych rocznie, 5 tys. ton odpadów innych ni z niebezpieczne rocznie.
- Wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów.
- Wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów.
- Wydawanie karty wędkarskiej
- Wydawanie duplikatu karty wędkarskiej
- Wymiana karty wędkarskiej
- Wydawanie karty łowiectwa podwodnego.
- Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
-
Wydział Geodezji, Kartografii i Nieruchomości
- Geodezja i Kartografia
- Zgłoszenie zamiaru wniesienia opłaty jednorazowej z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
- Wniosek o udzielenie bonifikaty w wysokości 99% od wniesionej jednorazowej opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności
- Bonifikata od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości Skarbu Państwa przeznaczonej lub wykorzystywanej na cele mieszkaniowe
- Sprzedaż nieruchomości Skarbu Państwa na rzecz użytkownika wieczystego
- Odszkodowania za drogi przejęte na rzecz powiatu na podstawie art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami
- Ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości w trybie art. 124 ust.1 ustawy o gospodarce nieruchomościami
- Udostępnienie nieruchomości w trybie art.124b ust.1 ustawy o gospodarce nieruchomościami
- Wywłaszczenia nieruchomości
- Grunty Skarbu Państwa aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego
- Odszkodowanie za nieruchomości przejęte pod drogi publiczne (gminne i powiatowe) na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych
- Zwrot wywłaszczonej nieruchomości
- Oddanie nieruchomości w trwały zarząd
- ustalenie innego terminu zapłaty opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej
- Zwrot działki siedliskowej
- Zwrot działki dożywotniego użytkowania
-
Ochrona zdrowia i pomoc społeczna
- Coroczne ustalenie rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych funkcjonujących na terenie powiatu
- Coroczne sprawozdanie z realizacji programów zdrowotnych na terenie powiatu
- Sprawy związane z ogłoszeniem otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego w zakresie nieodpłatnej pomocy prawnej i świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
- Prowadzenie punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego
- Ochrona danych osobowych
-
Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- Wydawanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok lub szczątków z obcego państwa
- Zgłoszenie nieprawidłowości
- Rachunki bankowe
- Ogłoszenia i komunikaty
-
Oświadczenia majątkowe
-
Rok 2022
- Radni RPŁ VI kadencji - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2021 r.
- Zarząd Powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2021 r.
- Sekretarz Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2021 r.
- Skarbnik Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2021 r.
- Dyrektorzy jednostek organizacyjnych powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2021 r.
- Osoby upoważnione do wydawania decyzji administracyjnych - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2021 r.
- Oświadczenia majątkowe złożone w dniu odwołania ze stanowiska, rozwiązania umowy o pracę i w ciągu 30 dni od dnia wyboru lub powołania na stanowisko albo od dnia zatrudnienia.
-
Rok 2021
- Radni RPŁ VI kadencji - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2020 r.
- Zarząd Powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2020 r.
- Sekretarz Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2020 r.
- Skarbnik Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2020 r.
- Dyrektorzy jednostek organizacyjnych powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2020 r.
- Osoby upoważnione do wydawania decyzji administracyjnych - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2020 r.
- Oświadczenia majątkowe złożone w dniu odwołania ze stanowiska, rozwiązania umowy o pracę i w ciągu 30 dni od dnia wyboru lub powołania na stanowisko albo od dnia zatrudnienia.
-
Rok 2020
- Radni RPŁ VI kadencji - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2019 r.
- Zarząd Powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2019 r.
- Sekretarz Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2019 r.
- Skarbnik Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2019 r.
- Dyrektorzy jednostek organizacyjnych powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2019 r.
- Osoby upoważnione do wydawania decyzji administracyjnych - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2019 r.
- Oświadczenia majątkowe złożone w dniu odwołania ze stanowiska, rozwiązania umowy o pracę i w ciągu 30 dni od dnia wyboru lub powołania na stanowisko albo od dnia zatrudnienia.
-
Rok 2019
- Radni RPŁ VI kadencji - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2018 r.
- Radni RPŁ VI kadencja – oświadczenia majątkowe złożone w terminie 30 dni od dnia złożenia ślubowania
- Zarząd Powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2018 r.
- Sekretarz Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2018 r.
- Skarbnik Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2018 r.
- Dyrektorzy jednostek organizacyjnych powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2018 r..
- Osoby upoważnione do wydawania decyzji administracyjnych - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2018 r.
- Oświadczenia majątkowe złożone w dniu odwołania ze stanowiska, rozwiązania umowy o pracę i w ciągu 30 dni od dnia wyboru lub powołania na stanowisko albo od dnia zatrudnienia.
-
Rok 2018
- Radni RPŁ V kadencji - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2017r.
- Radni RPŁ V kadencja – oświadczenia majątkowe złożone w terminie 30 dni od dnia złożenia ślubowania
- Zarząd Powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2017 r
- Dyrektorzy jednostek organizacyjnych powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2017 r.
- Osoby upoważnione do wydawania decyzji administracyjnych - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2017 r.
- Sekretarz Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2017 r.
- Skarbnik Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2017 r.
- Oświadczenia majątkowe złożone w dniu odwołania ze stanowiska, rozwiązania umowy o pracę i w ciągu 30 dni od dnia wyboru lub powołania na stanowisko albo od dnia zatrudnienia.
- Radni RPŁ V kadencji - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dwa miesiące przed końcem V kadencji
-
Rok 2017
- Oświadczenia majątkowe złożone w dniu odwołania ze stanowiska, rozwiązania umowy o pracę i w ciągu 30 dni od dnia wyboru lub powołania na stanowisko albo od dnia zatrudnienia.
- Radni RPŁ V kadencji - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2016r.
- Zarząd Powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2016 r
- Dyrektorzy jednostek organizacyjnych powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2016 r.
- Osoby upoważnione do wydawania decyzji administracyjnych - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2016 r.
- Sekretarz Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2016 r.
- Skarbnik Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2016 r.
-
Rok 2016
- Oświadczenia majątkowe złożone w dniu odwołania ze stanowiska, rozwiązania umowy o pracę i w ciągu 30 dni od dnia wyboru lub powołania na stanowisko albo od dnia zatrudnienia.
- Radni RPŁ V kadencji - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2015r.
- Zarząd Powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2015 r
- Dyrektorzy jednostek organizacyjnych powiatu - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2015r.
- Osoby upoważnione do wydawania decyzji administracyjnych - oświadczenia majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2015r.
- Sekretarz Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2015r.
- Skarbnik Powiatu Łowickiego - oświadczenie majątkowe złożone według stanu na dzień 31.12.2015r.
-
Rok 2022
- Organizacje Pozarządowe
- Elektroniczna Skrzynka Podawcza
- Przetargi
-
Nabór na wolne stanowiska pracy
- 1.Kwestionariusz osobowy kandydata 2. Regulamin naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Łowiczu
- Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze - inspektor w Wydziale Kontroli i Zarządzania Jednostkami
- Ogłoszenie o naborze na kierownicze stanowisko urzędnicze - Geolog Powiatowy, Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
- Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze - podinspektor w Wydziale Inwestycji i Zamówień Publicznych
- Ogłoszenie o naborze na kierownicze stanowisko urzędnicze - Geolog Powiatowy, Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
- Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze - inspektor w Wydziale Architektoniczno - Budowlanym
- Ogłoszenie o naborze na kierownicze stanowisko urzędnicze - Audytor wewnętrzny
- Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze - inspektor w Wydziale Architektoniczno - Budowlanym
- Ogłoszenie o naborze na kierownicze stanowisko urzędnicze - Audytor wewnętrzny
- Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze - podinspektor w Wydziale Architektoniczno - Budowlanym
- Ogłoszenie o naborze na kierownicze stanowisko urzędnicze - Audytor wewnętrzny
- Publiczny dostęp do informacji o środowisku
- Wybory Samorządowe
- Raport o stanie powiatu
- Dostępność
- Informacje nieudostępnione w BIP
- Ponowne wykorzystywanie
- Emisja Obligacji
-
Nieodpłatna pomoc prawna
- Informacje ogólne i zasady udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego
- Lista punktów wraz z harmonogramem
- Informacja dotycząca udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej osobom fizycznym prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą
- Informacja dot. nieodpłatnej mediacji
- Lista jednostek nieodpłatnego poradnictwa dostępnych dla mieszkańców powiatu łowickiego
- Edukacja prawna
- Ogłoszenia
- Dyżury specjalistyczne- lista
- Skargi i Wnioski
- Petycje
- Lobbing
Starostwo Powiatowe w Łowiczu
ul. Stanisławskiego 30
99-400 Łowicz
NIP: 8341547057
REGON: 750147610
Dane kontaktowe
tel: +48 46 811 53 00
e-mail: starostwo@powiatlowicki.pl
Adres skrytki ePUAP: /2u86g2tsmx/SkrytkaESP
Godziny urzędowania
poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek: 8 – 16
środa: 8 - 17